اردوغان و عمران خان مصاحبه کردند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

اردوغان و عمران خان مصاحبه کردند

مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه بدون اشاره به تجاوز ارتش این کشور به خاک کشور مستقل سوریه بر خلاف منشور ملل متحد در این بیانیه بیان نمود: مسئله ادلب در سوریه و بحران پناهجویان از جمله موضوعاتی است که در تماس تلفنی اردوغان و عمران خان مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس ادعای این نهاد، نخست وزیر پاکستان بر حمایت اسلام اباد از حل بحران پناهجویان و مسئله ادلب سوریه تاکید کرد!

شایان ذکر است، وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش بیان نمود که بیانیه های صادره از سوی ترکیه و کشورهای غربی پیرامون سیل آواراگان و بحران انسانی در ادلب سوریه صحیح نیست.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، حدود 200 هزار پناهنده سوری به دلیل درگیری ها در ادلب در نزدیکی مرز ترکیه و روسیه هستند؛ این در حالیست که (بر خلاف دعای آنکارا) تا کنون و در سال 2020 بیش از 35 هزار نفر از آنها از مرز سوریه به سوی ترکیه عبود نکرده اند.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه دیروز عصر اعلام کرده بود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در خصوص درگیری ها در سوریه ادعا کرد که میلیون ها مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

تهدید اروپا توسط ترکیه به سوء استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بیان نمود که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات انجام شده درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در خصوص مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، راستا عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواستار برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74168

به "اردوغان و عمران خان مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و عمران خان مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید