مسکو: بحران انسانی درادلب و سیل مهاجران سوری دروغ است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزاش خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت که بیانیه های صادره از سوی ترکیه و کشورهای غربی پیرامون سیل آواراگان و بحران انسانی در ادلب سوریه صحیح نیست.

مسکو: بحران انسانی درادلب و سیل مهاجران سوری دروغ است

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، حدود 200 هزار پناهنده سوری به دلیل درگیری ها در ادلب در نزدیکی مرز ترکیه و روسیه هستند؛ این در حالیست که (بر خلاف دعای آنکارا) تا کنون و در سال 2020 بیش از 35 هزار نفر از آنها از مرز سوریه به سوی ترکیه عبود ننموده اند.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه دیروز عصر اعلام نموده بود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در مورد درگیری ها در سوریه ادعا کرد که میلیون ها مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

تهدید اروپا توسط ترکیه به سوء استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بیان کرد که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات اجرا شده درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در مورد مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، جهت عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواهان برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74191

به "مسکو: بحران انسانی درادلب و سیل مهاجران سوری دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: بحران انسانی درادلب و سیل مهاجران سوری دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید