چرا باید به بوداپست پایتخت مجارستان سفر کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، بوداپست شهری عظیم با فرهنگی زنده از گذشته و معماری های زیبا و شکوهمند است که پر از اقامتگاه های متنوع و غذاهای ارزان، برای هر مسافری می باشد.

چرا باید به بوداپست پایتخت مجارستان سفر کنیم؟

بوداپست (Budapest) پایتخت کشور مجارستان و عظیمترین شهر این کشور است. این شهر بعلاوه مرکز فرهنگی، مالی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز می باشد. بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که اولی در کرانهٔ باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود واقع شده اند. متروی بوداپست در سال 1896 تأسیس شده و هم اکنون دارای 4 خط و 52 ایستگاه می باشد. این متروی از قدیمی ترین متروهای دنیا محسوب می گردد. برای دیدن جاذبه های گردشگری بوداپست بهتر است از حمل و نقل عمومی این شهر بهره ببرید.

1. کاخ سلطنتی

کاخسلطنتی اسمی ست که در گذشته روی این مکان گذاشته شده بود؛ کاخی که محل زندگیپادشاهان در قرن های گذشته بود و بعد تبدیل به قلعه بودا شده. کاخ سلطنتی یا قلعهبودا جایی ست که با تاریخ تغییرهای زیادی نموده و هر بار با خرابی ها و آسیب ها زیادیکه دیده، به سبکی جدید بازسازی شده؛ حالا اما این مکان تبدیل به یکی از مکان های دیدنیبوداپست شده است.

جایی که هم در آن کاخ و قلعه و کلیسا می بینید و هم گالری وموزه. گالری ملی مجارستان با نقاشی هایی از تاریخ مجارستان، موزه تاریخ بوداپست باآثار تاریخی بازمانده از بوداپست و کتابخانه ملی با کتاب های عتیقه اش هم جزعی ازقلعه بودا یا کاخ سلطنتی هستند؛ جایی که قبل از رفتن به آن باید خودتان را آمادهکنید که چیزهای هیجان انگیز و متفاوتی را ببینید.

کاخ سلطنتی یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست

2. ساختمانمجلس مجارستان

وقتی در ساختمان مجلس مجارستان هستید، باید بدانید اینجاهمان جایی ست که خود مجارستانی ها به اسم خانه کشور می شناسندش؛ بلندترین ساختمانبوداپست که امکان ندارد تا بوداپست بروید و آن را نبینید؛ یک ساختمان عظیم و مجللبا معماری نئوگوتیکی کم نظیرش که پر از جواهرات ارزشمندی ست که به سختی در جنگ هانجات پیدا نموده است.

البته ساختمان مجلس دو قسمت می گردد که یک قسمت برای جلسات سیاسیمجلس در نظر گرفته شده و قسمت دیگر برای گردشگر ها. دیدنی های این ساختمان تاریخیفقط به معماری و جواهرات داخل آن خلاصه نمی گردد، بلکه منظره بیرونی آن به خصوصکه کنار رود دانوب قرار گرفته است، ساختمان مجلس را حسابی منحصربه فرد نموده. اگر درساختمان مجلس جلسه مجلس وجود نداشته باشد، می توانید به راحتی از آن دیدن کنید؛البته تورهای گشت ساختمان هم وجود دارند و می توانید بلیط آن را اینترنتی و از قبلتهیه کنید.

دورنمایی از ساختمان مجلس مجارستان

3. موزه هنرهایزیبا

موزه هنرهای زیبا نه تنها مهم ترین گالری هنری شهر بوداپست است، بلکه یکی ازعظیم ترین مجموعه های آثار هنری استادان قدیمی اروپا نیز محسوب می گردد. طیف گسترده ایاز نقاشی های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی بر روی قاب های دیدنی و جذاب، تحت تأثیرمعماری کلاسیک قرن نوزدهمی قرار دارند.

این موزه در سال 1870 میلادی پس از آنکهمجارستان صاحب مجموعه ای از نقاشی های نفیس شد، تأسیس شد. موزه هنرهای زیباشامل شش گالری مجزا اعم از مجموعه گالری قدیمی، گالری نقاشی های قدیمی، مجموعهگالری مدرن و مجموعه گرافیکی هنر مصر، هنر باستان، گالری مجسمه های قدیمی می باشد.یکی از کاخ های مجاور نیز موسوم به موزه هنر معاصر میزبان بسیاری از نمایشگاه هایموقت این شهر است.

موزه هنرهای زیبا یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست

4. میدانقهرمانان و بنای یادبود هزاره

میدان قهرمانان تا حد زیادی کار معمار آلبرت شیکدانز (Albert Schickedanz) است؛ وی همچنین مسئول موزه هنرهای زیبا کهدر جناحین این فضای باز عظیم قرار گرفته است، بوده است. نکات برجسته بنای هزاره عبارت انداز یک ستون 36 متری تاج گذاری که جبرئیل فرشته را نشان می دهد و در اواخر قرن 19 میلادیپرده پرداری شد.

در سرتاسر بنا مجسمه های برنزی گروهی از سواران به یاد فتوحاتشاهزاده ارفاد و شش تن از هم رزمان او خودنمایی می نمایند. در سمت دیگر ستون، ستون هاییبه شکل یک نیم دایره قرار دارند و در بین هرکدام از این ستون ها مجسمه های یادبودیاز حکمرانان مجارستان قرار دارند. در گوشه بالایی ستون ها آثار زیبای برنزی ساختهمجسمه ساز معروف زالا قرار دارند. در مقابل بنای یادبود هزاره یک بنای یادبود نیزاز سربازان گمنام مجار ساخته شده است.

میدان قهرمانان و بنای یادبود هزاره بوداپست

5. تپه و مجسمهگیلرت

اگر دوست دارید نمایی کلی و شگفت انگیز از بوداپست را تماشا کنید، پیشنهادما رفتن به تپه گیلرت است. مکانی عالی با هوای تازه برای دور بودن از فضای شهریکه مناظری زیبا را در اختیارتان می گذارد. در بخش جنوبی تپه قبل از اینکه به بالایآن برسید می توانید کلیسای غار را مشاهده کنید. در بالای تپه هم می توانید سیتادل(ارگ) به علاوه مجسمه عظیمی به نام آزادی را ببینید که برای عظیمداشت همه یمجارستانی هایی که زندگی خود را برای اسقلال و شکوفایی کشورشان از دست داده اندساخته شده است.

تپه و مجسمه گیلرت یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست

6. بارویماهیگیران

بارو یا قلعه ماهیگیران با پله های پیچ در پیچ، قوس های نئوگوتیکی وتنیده شده با برج های سفید افسانه ای یکی از محبوب ترین نقاط بوداپست محسوب میگردد. این بنا توسط معماری مجاری به نام Frigyes Schulekبین سال های 1895 تا 1902 ساخته شده است. ساختار این بارو به شکلی است که در نگاهاول انتظار دارید بخشی از فیلم ها یا داستان های دیزنی باشد. تراس های این بنا درموقعیتی عالی قرار دارند و مکانی خوب برای استراحت کردن، بازدید و تماشای محیطاطراف است. به هیچ وجه بازدید از این بنا را از دست ندهید.

باروی ماهیگیران در بوداپست

7. کافهنیویورک

ممکن است که کافه نیویورک برای صرف شام بهترین و ارزان ترین نقطه دربوداپست نباشد، اما خود فضای این کافهرستوران مجلل به تنهایی ارزش بازدید بالایی دارد. ستون های سنگ مرمری منحنی شکل،نقاشی های دیواری و دیوارهای طلاکاری شده با لایه های بسیار نازک طلا از این مکان،یک کافه رستوران رویایی و زیبا ساخته است، علاوه بر آنکه کیفیت غذاهای این رستورانهم بسیار خوب است.

نمای داخلی کافه نیویورک در بوداپست مجارستان

پیشنهادخبرنگاران

هزینه سفر به بوداپست نسبت به دیگر شهرهای عظیم اروپا ارزان تر است. بنابراین اگر بودجه کمی دارید و می خواهید به قاره اروپا سفر کنید، حتما به بوداپست سری بزنید و از دیدن جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرید.

گروه گردشگری خبرنگاران

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: setare.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 119812

به "چرا باید به بوداپست پایتخت مجارستان سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به بوداپست پایتخت مجارستان سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید