صندوق بین المللی پول برای یاری به ونزوئلا شرط گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران- رئیس صندوق بین المللی پول برای یاری به ونزوئلا در حل و فصل مسائل مالی این کشور را به رسمیت شناختن رهبری این کشور توسط اعضای صندوق مشروط کرد.

صندوق بین المللی پول برای یاری به ونزوئلا شرط گذاشت

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول روز گذشته اضافه نمود که این سازمان نمی تواند در این مقطع زمانی به ونزوئلا در بهبود وضعیت بحران مالی اش یاری کند مگر اینکه اکثریت اعضای صندوق بین المللی پول تصمیم نهایی بگیرند چه فردی را به عنوان رهبر این کشور به رسمیت بشناسند.

این مقام ارشد صندوق بین المللی پول در ادامه اضافه نمود: صندوق بن المللی پول از سوی اعضایش راهنمایی می گردد. بنابراین هرگونه تصمیم نهایی برای یاری به ونزوئلا باید توسط اکثریت اتخاذ گردد. در این راستا اکثریت قاطع اعضا باید معین نمایند در بحبوحه تنش های سیاسی چه فردی را به عنوان رهبر مشروع ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

به گزارش خبرنگاران، این اظهارات رئیس صندوق بین المللی پول در حالی مطرح شده است که نیکلاس مادورورییس جمهوری قانونی ونزوئلا سال گذشته طی یک انتخابات سراسری و سالم بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا برگزیده شد و معین نیست که صندوق بین المللی پول چرا برای یاری به این کشور منطقه آمریکای لاتین تعلل می نماید.

به نظر می رسد فشارهای آمریکا به کشورها و سازمان های مختلف برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت کاراکاس به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا بر تصمیم صندوق بین المللی پول در یاری به ونزوئلا تاثیر گذاشته است.

رویترز در ادامه گزارش خود مطرح کرد: چند روز پیش نیز دیوید ملپاس رئیس بانک جهانی اعلام نموده بود که این بانک به سرعت آماده یاری به ونزوئلا برای کاهش بحران مالی و انسانی در این کشور است اما موضع مقامات ارشد این بانک هنوز به جمع بندی نرسیده است.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

اروپام**9234**2040

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19291

به "صندوق بین المللی پول برای یاری به ونزوئلا شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول برای یاری به ونزوئلا شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید