روابط ژاپن با ایران نباید تحت تاثیر تحریم های آمریکا باشد

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- سرپرست موسسه اقتصاد انرژی ژاپن با اشاره به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: ژاپن، ایالات متحده آمریکا نیست و نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی این کشور علیه ایران و همچنین فشار رسانه های غربی قرار گیرد و روابط خود را با ایران کم کند.

روابط ژاپن با ایران نباید تحت تاثیر تحریم های آمریکا باشد

به گزارش خبرنگاران از سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، ساچی ساکاناشی (Sachi Sakanashi) روز پنجشنبه در سمینار مالی مسیری به سوی تجارت در توکیو که با همت سفارت ایران در ژاپن و با هدف معرفی ظرفیت های ایران برگزار گردید گفت: اعمال تحریم های ترامپ علیه ایران به این معنی است که وی از شرایط کنونی ایران راضی نیست و می کوشد با اعمال تحریم ها، ایران را به کشور دلخواه خود تبدیل نماید که ناموفق خواهد بود.

وی که اخیرا در سفری به تهران با بخش های خصوصی و دولتی ایران ملاقات داشته است در این نشست از ژاپن به عنوان کشوری مستقل یاد کرد که باید در برابر سیاست کشورهای دیگر استقلال خود را حفظ کند و بر اساس منافع خود تصمیم بگیرد.

معاون خاورمیانه ای سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) نیز در این نشست ضمن مرور روابط این سازمان با ایران اظهار داشت اولین دفتر جترو در خاورمیانه در سال 1958 در تهران تاسیس شد.

اوسامو میزویی با اشاره به اینکه جترو تقریبا همه ساله در نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته است گفت: در سال 2003 نیز ایران یک نمایشگاه اختصاصی در دفتر مرکزی جترو برگزار کرد.

وی تاکید نمود سمینار مالی امروز فرصتی است که ما مجددا روابط محبت آمیز و تاریخی ایران و ژاپن را مورد تاکید قرار دهیم.

به گفته وی زمان و فرصت کافی برای آماده شدن برنامه ها و همکاری مالی بین دو کشور مهیا است و ژاپن آماده انتقال تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست و آب به طرف های ایرانی است.

یوکو ایوازاکی (Yoko Iwasaki) اقتصاد دان مرکز مطالعات سازمان جترو نیز در این همایش، به تشریح ویژگی های تجارت در ایران و تفاوت های آن با تجارت نوع ژاپنی آن پرداخت.

وی همچنین تفاوت های فرهنگی تاثیر گذار در تجارت در دو کشور ایران و ژاپن را مورد واکاوی قرار داد.

در انتها این همایش مالی که با حضور 110 نفر از اعضای شرکت های مختلف ژاپنی برگزار گردید نشست پرسش و پاسخ برگزار گردید.

سمینار مالی مسیری به سوی تجارت با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و با همکاری سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) به مناسبت بزرگداشت نودمین سال روابط دیپلماتیک میان ایران و ژاپن برگزار گردید که مورد استقبال و توجه تجار و بازرگانان ژاپنی نهاده شد.

**آساق**1904**

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14938

به "روابط ژاپن با ایران نباید تحت تاثیر تحریم های آمریکا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط ژاپن با ایران نباید تحت تاثیر تحریم های آمریکا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید