تحصیلات رایگان در ترکمنستان لغو می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور ترکمنستان با صدور حکمی خواستارحل مسائل آموزشی و حذف تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور شد.

تحصیلات رایگان در ترکمنستان لغو می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان با صدور حکمی خواهان حل مسائل آموزشی و حذف تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور شد.

بر اساس آمار رسمی امسال 12 هزار و 242 دانشجو وارد دانشگاه های مختلف ترکمنستان شدند و قرار بود بیش از 8 هزار دانشجو رایگان تحصیل نمایند اما پس از دستور رئیس جمهور تمام دانشجویان باید هزینه های تحصیلات خود را پرداخت نمایند.

وزارت آموزش ترکمنستان اطلاعات کاملی درباره هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور ارائه نکرد.

طبق اطلاعات رسانه های منطقه ای هزینه تحصیلات در دانشگاه های ترکمنستان از 6 هزار تا 8 هزار منات برای یک سال تحصیلی است.

تحصیل در ارزانترین دانشکده دولتی اقتصاد و مدیریت 6 هزار منات، در دانشکده فن آوری های ارتباطاتی و دیجیتالی 7.4 هزار منات، دانشکده دولتی نفت و گاز 8 هزار منات، دانشکده عمران و معماری 7.6 هزار منات و دانشگاه موسیقی 7 هزار منات است.

با توجه به هزینه بالای تحصیلات در ترکمنستان جوانان علاقمند به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند اما از ماه آوریل امسال مدارک لیسانس بعضی دانشگاه های خارجی توسط دولت این کشور پذیرفته نمی گردد.

نرخ دلار در ترکمنستان در سطح 3.5 منات واقع شده است که این شاخص توسط بانک مرکزی معین شده اما در بازارهای سیاه نرخ دلار 17.5 منات می باشد.

انتهای پیغام/.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39929

به "تحصیلات رایگان در ترکمنستان لغو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیلات رایگان در ترکمنستان لغو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید