بیش از 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت اجرایی شدن پروژه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی در سال جهش فراوری برای 34 هزار و 523 نفر اشتغال مستقیم ایجاد و اشتغال حدود 21 هزار و 77 نفر تثبیت می گردد.

بیش از 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می گردد

علی شهریارپور 16 فروردین ماه در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نامگذاری سال به نام جهش فراوری براساس ضرورت هایی از جمله شرایط مالی کشور، کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، فراوری کالاهای اساسی در کشور و ... انجام شد، اظهار کرد: طرح هایی که در این جلسه جهت اجرا مصوب می گردد باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه 105 پروژه با موضوع جهش فراوری برای اجرا در سال 1399 از سوی دستگاه های اجرایی پیشنهاد شده است، اضافه نمود: برای اجرای این پروژه ها حدود 7 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج است.

وی گفت: در صورت اجرایی شدن این پروژه ها برای 34 هزار و 523 نفر اشتغال مستقیم ایجاد و اشتغال حدود 21 هزار و 77 نفر تثبیت می گردد.

شهریارپور گفت: استعدادهای خوبی در چهارمحال و بختیاری برای افزایش فراوری ناخالص ملی وجود دارد، اگر این استعدادها به فعلیت تبدیل گردد تأثیرات بسیار خوبی در اقتصاد کشور دارد.

تایید 16 پروژه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری برای اجرا از سوی سازمان برنامه و بودجه

در ادامه جلسه علیرضا شجاعی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه های پیشنهادی جهت اجرا در سال جهش فراوری باید منجر به افزایش جهشی در فراوری گردد و همچنین این پروژه ها باید مبتنی بر امکانات داخل کشور باشد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، سازمان صمت، آب منطقه ای، شرکت شهرک های صنعتی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن و اداره کار پروژه های پیشنهادی خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کردند و پس از آنالیز 105 پروژه جهت تایید در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

شجاعی شرح داد: از 30 پروژه پیشنهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به سازمان برنامه و بودجه کشور تنها 16 پروژه مورد تایید واقع شد.

وجود 34 پروژه نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی

همچنین ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با بیان اینکه پروژه های پیشنهادی این سازمان جهت اجرا در سال جهش فراوری بر مبنای توسعه شبکه های نوین آبیاری و تأمین و انتقال آب است، اظهار کرد: ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی در کشور 81 درصد است، برنامه وزارت جهادکشاورزی در امسال رسیدن به ضریب خودکفایی 84 درصد است.

وی اضافه نمود: امروز افزایش فراوری دانه های روغنی، شکر و گوشت قرمز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

غریب با بیان اینکه برای اجرای سامانه نوین آبیاری در 4 هزار و 500 هکتار در چهارمحال و بختیاری حدود 70 میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج است، گفت: همچنین 14 پروژه تأمین و انتقال آب برای 3 هزار و 500 هکتار از اراضی استان احتیاجمند اعتبار است، بیشتر این پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین 34 پروژه نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری 150 هزار تن محصولات کشاورزی وجود دارد که این پروژه ها می تواند اشتغال خوبی را به همراه داشته باشد.

اجرای پروژه موزه احتیاجمند 7 میلیاردتومان اعتبار است

مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اولویت ما در اتمام طرح های توریستی نیمه تمام در استان ماندگاری توریست و ایجاد اشتغال است.

وی یادآور شد: موزه عظیم چهارمحال و بختیاری، اردوگاه توریستی دره عشق با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد، اردوگاه توریستی غار سراب و شیخ علیخان از پروژه های اولویت دار ما در بخش توریستی است.

جوادی گفت: برای اجرای پروژه موزه چهارمحال و بختیاری تا به امروز 5 میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن احتیاجمند 7 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81650

به "بیش از 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید