ایجاد 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت اجرایی شدن پروژه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی در سال جهش تولید برای 34 هزار و 523 نفر اشتغال مستقیم ایجاد و اشتغال حدود 21 هزار و 77 نفر تثبیت می شود.

ایجاد 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، علی شهریارپور، در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح هایی که در این جلسه برای اجرا مصوب می شود باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ها حدود 7 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی بیان نمود: در صورت اجرایی شدن این پروژه ها برای 34 هزار و 523 نفر اشتغال مستقیم ایجاد و اشتغال حدود 21 هزار و 77 نفر تثبیت می شود.

شهریارپور گفت: استعدادهای خوبی در چهارمحال و بختیاری برای افزایش تولید ناخالص ملی وجود دارد، اگر این استعدادها به فعلیت تبدیل شود تأثیرات بسیار خوبی در اقتصاد کشور دارد.

تایید 16 پروژه اقتصاد مقاومتی

در ادامه جلسه علیرضا شجاعی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه های پیشنهادی برای اجرا در سال جهش تولید باید منجر به افزایش جهشی در تولید شود و همچنین این پروژه ها باید مبتنی بر امکانات داخل کشور باشد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، سازمان صمت، آب منطقه ای، شرکت شهرک های صنعتی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن و اداره کار پروژه های پیشنهادی خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کردند و پس از بررسی 105 پروژه برای تایید در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

شجاعی توضیح داد: از 30 پروژه پیشنهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به سازمان برنامه و بودجه کشور تنها 16 پروژه مورد تایید واقع شد.

وجود 34 پروژه نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی

ذبیح الله غریب، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی در کشور 81 درصد است، برنامه وزارت جهادکشاورزی در سال جاری رسیدن به ضریب خودکفایی 84 درصد است.

وی اضافه کرد: امروز افزایش تولید دانه های روغنی، شکر و گوشت قرمز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

غریب بیان نمود: همچنین 14 پروژه تأمین و انتقال آب برای 3 هزار و 500 هکتار از اراضی استان نیازمند اعتبار است، بیشتر این پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین 34 پروژه نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری 150 هزار تن محصولات کشاورزی وجود دارد که این پروژه ها می تواند اشتغال خوبی را به همراه داشته باشد.

اجرای پروژه موزه نیازمند 7 میلیاردتومان اعتبار است

مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اولویت ما در اتمام طرح های گردشگری نیمه تمام در استان ماندگاری گردشگر و ایجاد اشتغال است.

وی بیان نمود: موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری، اردوگاه گردشگری دره عشق با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد، اردوگاه گردشگری غار سراب و شیخ علیخان از پروژه های اولویت دار ما در بخش گردشگری است.

جوادی اضافه کرد: برای اجرای پروژه موزه چهارمحال و بختیاری تا به امروز 5 میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن نیازمند 7 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81808

به "ایجاد 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 34 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید