استانداران دستاوردهای پس از انقلاب را برای مردم تبیین نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، مشاور رئیس جمهور گفت: رویکرد دولت در بحث تحریم ها، رویکردی کاملاً صادقانه و در عین حال واقع بینانه است؛ یعنی نمی گوییم تحریم هیچ ضربه یا مسئله ای برای کشور ایجاد نکرده است، بلکه مسائل پیش آمده را بدور از هرگونه بزرگنمایی و همچنین یأس آفرینی، به زبان ساده و صادقانه با مردم درمیان می گذاریم.

استانداران دستاوردهای پس از انقلاب را برای مردم تبیین نمایند

به گزارش خبرنگاران، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری که در نشست استانداران سراسر کشور سخن می گفت، با نقل روایتی از امام هادی علیه السلام ناظر بر اینکه بندگان تدبیر می نمایند و خداوند تقدیر گفت: آنچه ما به عنوان مردم، مسئولان و خصوصاً استانداران تدبیر می کنیم، در راستا تقدیر خداوند قرار می گیرد و خداوند نیز بر اساس مصالح و حکمت عالیه الهی و از جمله متناسب با تدبیر ما امور را تقدیر می فرماید؛ همچنان که می گویند از شما حرکت و از خدا برکت.

مشاور رئیس جمهور با مرور مباحث مد نظر در جمع استانداران، اظهار کرد: برنامه ریزی مؤثر برای ایام منتهی به خاتمه سال، گرامیداشت شایسته چهل سالگی انقلاب اسلامی و استمرار ارتباط دولت با نخبگان و مردم و بعلاوه موضوع تحریم ها، از جمله مباحثی است که مستلزم تدبیر استانداران است. وی با اشاره به اهمیت روابط سطوح مختلف دولت با مردم و نخبگان، خواهان استمرار ارتباط قوی و عمیق استانداران با مردم و همچنین استفاده از الگوها و ظرفیت های جدید برای ارتقای روابط با نخبگان بخش ها و اقشار مختلف شد.

دکتر آشنا با تبیین ابعاد ارتباط مؤثر دولت و مردم، به دو خطای ارتباطی مهم یعنی سوء ارتباط و ارتباط غیرموثر پرداخت و مصادیق مبتلابه احتمالی در این عرصه را تبیین کرد. وی در ادامه همین بحث، به ضرورت پرهیز از خطای شناختی نیز اشاره و با طرح مفهوم شکاف شناختی گفت: مسئولان و از جمله استانداران باید، بدرستی و دقت؛ بدانند که نظر مردم درباره مسائل مختلف چیست و نظر آنها را در رویکردهای خود به طور مؤثر مورد توجه قرار دهند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به افزایش چشمگیر نفوذ شبکه های اجتماعی در کشور و مرور فرصت ها و آسیب پذیری های مترتب بر این عرصه، بر ضرورت توجه همه جانبه و جامع به این ظرفیت و تقویت حضور فعال در شبکه های اجتماعی برای تقویت ارتباطات و ارتقای پاسخگوئی تأکید کرد.

آشنا در فراز دیگری از سخنان خود با مرور اهمیت انسجام و همبستگی داخلی و با تأکید بر اینکه؛ باید کوشش کنیم در کشور تعارضات را کاهش دهیم، چرا که این تعارضات، علاوه بر آثار مخرب، اقدامات مثبت را نیز خنثی می نماید گفت: تدبیر مؤثر برای جلوگیری از وقوع و بروز احتمالی هر گونه تعارضات، به طور جدی از استانداران مورد انتظار است. آشنا اضافه کرد: استانداران باید ضمن کوشش برای برطرف مسائل، باید با اتخاذ و اعمال تدابیر مؤثر، مانع از بروز هرگونه مشکل جدید در استان ها شوند.

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی اعضای هیئت دولت اشاره نمود و رویکردهای مورد انتظار برای تقویت اثر بخشی این سفرها و بهره مندی هرچه بیشتر مردم در استان ها از این سفرها را عنوان نمود.

آشنا در مورد گرامیداشت 40 سالگی انقلاب با اشاره به سه سطح ملی، ملی استانی و استانی برنامه ها در این عرصه گفت: مسئولیت دو سطح ملی و ملی استانی این برنامه ها بر عهده استانداران است و بر اساس ساز و کار ابلاغ شده، بایستی برش استانی جامعی از گزارش عملکرد در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه گردد و بعلاوه، دستاوردهای ملی این 4 دهه، با بیانی روشن و مؤثر برای مردم در استان ها ارائه گردد و این روند از سوی استانداران پیگیری و نظارت گردد.

وی اضافه کرد: در واقع؛ دستاوردهای ملی در استان ها توسط استانداران بازگو می گردد و استاندار خدمات 40 سال گذشته را به زبانی که برای مردم مفید باشد، ارائه می نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مشاور رئیس جمهور در خاتمه به موضوع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اشاره نمود و گفت: رویکرد دولت در بحث تحریم ها، رویکردی کاملاً صادقانه و در عین حال واقع بینانه است؛ یعنی نمی گوییم تحریم هیچ ضربه یا مسئله ای برای کشور ایجاد نکرده است بلکه مسائل پیش آمده را بدور از هرگونه بزرگنمائی و همچنین یأس آفرینی، به زبان ساده و صادقانه با مردم درمیان می گذاریم و با جلب مشارکت عمومی برای حل مسائل، برای عبور از تحریم ها، کوشش می کنیم.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10447

به "استانداران دستاوردهای پس از انقلاب را برای مردم تبیین نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "استانداران دستاوردهای پس از انقلاب را برای مردم تبیین نمایند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداران دستاوردهای پس از انقلاب را برای مردم تبیین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید