ارسال ربات احساسی، موش و کرم به ایستگاه فضایی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، برای دریافت محموله اسپیس ایکس از یک بازوی رباتیک بلند در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شده است.

ارسال ربات احساسی، موش و کرم به ایستگاه فضایی

محموله یادشده با استفاده از دو فضاپیما از طریق ایستگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا فرستاده شده است. این دو فضاپیما برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی مسافتی 420 کیلومتری را بر فراز اقیانوس آرام طی کرده اند.

اسپیس ایکس برای انجام ماموریت یادشده از کپسول فضایی دراگون استفاده کرده است که قابلیت استفاده مجدد را دارد. این کپسول می تواند 3 تن ابزار و تجهیزات مختلف را در خود جای دهد.

40 موشی که از این طریق به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده اند برای انجام برخی آزمایش ها در ارتباط با میزان استحکام عضلات و استخوان های موجودات در فضا به کار گرفته خواهند شد. برخی از این موش ها برای افزایش حجم عضلاتشان مورد دستکاری ژنتیک قرار گرفته اند و مقدار عضلات آنها دو برابر موش های عادی است.

همچنین 120 هزار کرم نیز به منظور انجام مطالعاتی در حوزه کشاورزی و بهبود نحوه مقابله با آفات کشاورزی به فضا فرستاده شده اند. ربات هوش مصنوعی اعزامی نیز که سیمون نام دارد، قادر به درک احساسات فضانوردان بوده و به نوعی یک هدیه کریسمس به شش فضانورد ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می شود.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62847

به "ارسال ربات احساسی، موش و کرم به ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال ربات احساسی، موش و کرم به ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید