آشنایی با کشور آندورا، کشور گمشده!

به گزارش مجله سرگرمی، کشور آندورا یکی از کشورهای کوچک دنیا است که کمتر کسی در ایران با آن آشنایی دارد. این کشور بین اسپانیا و فرانسه قرار گرفته و در دنیا، به خاطر پیست های اسکی معروفی که دارد، مطرح است. ورزشکاران و اسکی بازان بسیاری از سراسر دنیا در فصل های سرد، به کوه کوما پدروساست می فرایند تا هیجان را در این کوه 2942 متری به اوج خود برسانند. این پیست اسکی که مساحت زیادی از آندورا را اشغال نموده است در طول تابستان، به مرکز خرید بزرگی تبدیل می گردد که در دنیا شهرت دارد.

آشنایی با کشور آندورا، کشور گمشده!

درباره آندورا

کشور آندورا که به سرزمین دره ها هم شهرت دارد، به قدری کوچک است که در نقشه کره زمین، به سختی دیده می گردد. حتی در نقشه اروپا هم، این کشور به اندازه یک شهر کوچک نمایش داده شده است. با این حال همین کشور کوچک، یک کشور توریستی است و از نظر مالی، پیشرفت چشمگیری داشته است. سالانه بیش از 10 میلیون جهانگرد از آندورا دیدن می نمایند.

آب و هوای آندورا

آندورا تابستان های بسیار گرمی دارد و در عین حال، زمستان های آن طاقت فرسا و سرد است. در آندورا، بارش باران زیاد اتفاق می افتد. همچنین چشمه های آب گرم آندورا، از اصلی ترین جاذبه های جهانگردی این کشور کوچک است.

غذاهای آندورا

آندورا سرشار از غذاهای خوشمزه به سبک کاتالانی است. با این که قیمت غذاها کمی گران تر از دیگر کشورهای اروپایی است اما کاملا ارزشش را دارد. کُکوز یکی از کیک های خوشمزه طعم دار آندورایی است که به عنوان عصرانه در کنار یک فنجان قهوه حسابی می چسبد. trinxat هم ترکیبی از سیب زمینی و کلم پخته شده است که به نظر می رسد، در لیست بهترین غذاهای این کشور قرار گرفته باشد.

دیدنی های آندورا

کلیسای سانتا کلومه

این کلیسا، قدیمی ترین کلیسای کشور آندورا است. کلیسای سانتا کلومه در روستای سانتا کلومه واقع شده است. تصاویر نقاشی هایی که در دیواره های درونی کلیسا حک شده اند، به ارزش تاریخی این کلیسا می افزاید.

موزه مینیاتورهای آندورا

در این موزه، هنر کوچک سازی به خوبی به نمایش گذاشته می گردد. هنرمند معروف اوکراینی، نیکولای سیدرستی با هنر مینیاتوری اش، آثار شگفت انگیزی خلق نموده است. اجسام ساخته شده در این موزه، باید با یاری ذره بین تماشا گردد. در آن می توانید آثار شگفت انگیزی را که با طلا، پلاتین، چوب و کاغذ ساخته شده است را نظاره کنید.

شهر لس اسکالد

لس اسکالد، تنها چند دقیقه از پایتخت آندورا یعنی شهر لاولا فاصله دارد. این شهر به خاطر داشتن چشمه های آب گرم مطرح خود که دمای بین 22 تا 66 درجه را دارد، مطرح است. در شهر لس اسکالد، می توانید به پل تاریخی پنت دلس اسکالز سر بزنید و یا به موزه ویلیادومت که آثار مجسمه سازی هنرمندان را در خود جای داده است، بروید.

مرکز تفریحی عظیم آندورا Termelúdic Caldea

این مرکز تفریحی که در پایتخت آندورا است، با برج هرم شیشه ای شگفت انگیزی که دارد، به عنوان عظیمترین مرکز آب گرم اروپا شناخته می گردد. این مرکز تفریحی بیش از 6000 متر مربع مساحت دارد که در آن، از حمام های هندی گرفته تا آبشار، استخر، سنگ مرمر گرم و … دارد که همگی خواص درمانی دارند.

کلیسای سانته جون دکاسلز

در میان کوه های آندورا، در نزدیکی روستای Canillo کلیسای قدیمی که از قرن یازدهم به جای مانده است، وجود دارد که یکی از زیباترین نمونه های کلیساهای رومینیکی این کشور است. طراحی و گچ بری های این کلیسا، از ویژگی های جذاب آن است.

سرزمین عجایب زمستانی Vallnord

والنورد یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی کشور آندورا است. آندورا که به ورزش های زمستانی اش بسیار شهرت دارد حالا مکانی ساخته تا حتی افرادی که تخصصی در اسکی ندارند، بتوانند از آن استفاده نمایند. سورتمه سواری، اسنوزو، پینت بال و دیگر تفریحات برفی را می توانید در این سرزمین دیدنی انجام دهید.

موزه اتومبیل آندورا

موزه ملی اتومبیل آندورا، در شهر ENCAMP قرار گرفته و یکی از دیدنی ترین جاذبه های آندورا است. ساختمان های قدیمی این شهر در کنار رودخانه والیرا دویورت، که امروزه به کافه ها و رستوران ها تبدیل شده اند، به تنهایی قابل توجه هستند حالا با تکمیل موزه ملی اتومبیل آندورا، تماشایی تر شده اند. در این موزه، انوع اتومبیل های کلاسیک و عتیقه وجود دارند که از سال 1885 جمع آوری شده اند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: سفرمی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81909

به "آشنایی با کشور آندورا، کشور گمشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کشور آندورا، کشور گمشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید