کشف ماده ای برای کاهش عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی قوی

به گزارش مجله سرگرمی، داروهای ضدافسردگی جدید و قوی عوارض جانبی فراوانی ایجاد می نمایند که مقابله با آنها نیز یک چالش جدی است. اما کشف یک ماده جدید می تواند این مشکل را رفع کند.

کشف ماده ای برای کاهش عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی قوی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، داروهای ضدافسردگی دارای عوارضی مانند افزایش یا کاهش ناگهانی وزن، خواب آلودگی و خشکی دهان هستند و ممکن است فشار خون افراد را نیز افزایش دهند. از همین رو ماده جدیدی برای جلوگیری از ایجاد این عوارض ابداع شده است.

محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک می گویند ماده ای که توسط آنها کشف شده نه تنها اختلالی برای درمان افسردگی ایجاد نمی کند، بلکه فرایند درمان را نیز بهبود می بخشد.

ماده ای که بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته، Lu AF60097 نام دارد و ترکیب آن با داروهای ضدافسردگی اثرات جانبی مخرب آنها را از بین می برد. ماده یادشده با موفقیت بر روی موش ها مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مثبت آن به اثبات رسیده است. پژوهشگران امیدوارند در آینده نزدیک بتوانند این ماده را بر روی داروهای ضدافسردگی مورد استفاده انسان ها نیز به کار برند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79105

به "کشف ماده ای برای کاهش عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی قوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ماده ای برای کاهش عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی قوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید