هزینه 3 میلیارد دلاری استرالیا برای افزایش توان نظامی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت استرالیا 340 میلیون دلار برای افزایش قابلیت های نیروهای ویژه نظامی این کشور هزینه می نماید. این مبلغ بخشی از سه میلیارد دلاری است که کانبرا در بازه زمانی 20 ساله برای بهبود و واکنش سریع نیروهای ویژه خود در عملیات داخلی و خارجی صرف خواهد نمود.

هزینه 3 میلیارد دلاری استرالیا برای افزایش توان نظامی

دولت استرالیا این خبر را امروز دوشنبه گفت. این تصمیم به دنبال حوادثی که در سالهای اخیر در سیدنی و ملبورن صورت گرفت اتخاذ می گردد تا نیروهای امنیتی نه تنها در برابر حوادثی که امنیت این کشور ا تهدید می نماید واکنش مناسب و سریع داشته باشد بلکه در اقیانوس آرام، جایی که چین روز به روز اعمال نفوذ بیشتری می نماید، نقش پر رنگی ایفاء کند.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، روز دوشنبه در پایگاه نظامی هولزورسی در سیدنی به خبرنگاران گفت: وجود یک منطقه مستقل، جایی که تمامی کشورهای این منطقه از دنیا بتوانند منطبق بر قوانین آزادانه تردد و منافع ملی خود را دنبال نمایند، همراستا با منافع ملی استرالیا است.

استرالیا ماه گذشته از ایجاد یک واحد جدید برای آموزش و یاری به متحدان خود در منطقه اقیانوس آرام خبر داده بود.

دولت استرالیا اعلام نموده است که بودجه دفاعی این کشور تا انتها سال اقتصادی 2021 میلادی به 2 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید، همان میزانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید می بایست اعضای ناتو صرف توان دفاعی خود نمایند.

بر اساس اطلاعات بانک دنیای، هزینه ای که استرالیا صرف توان نظامی خود در سال 2018 میلادی نموده، 1.89 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور بوده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37234

به "هزینه 3 میلیارد دلاری استرالیا برای افزایش توان نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 3 میلیارد دلاری استرالیا برای افزایش توان نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید