قاتل عنکبوتی، سعید حنایی، از دستگیری تا اعدام

به گزارش مجله سرگرمی، داستان قتل های سریالی مشهد از 7 مرداد سال 1379 با کشف جسد زن جوانی در یکی از محله های خلوت این شهر آغاز شد و در 15 فروردین 1380 تعداد اجساد قربانیان به 11 زن رسید.

قاتل عنکبوتی، سعید حنایی، از دستگیری تا اعدام

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، زنانی که همگی با روسری خود خفه و در کنار کانال های آب یا فضاهای خاکی در محله های خلوت مشهد، رها شده بودند. اکیپ ویژه پلیس خراسان ماه ها بود که رد قاتل یا قاتلان پرونده را در خیابان های مشهد و بخصوص پاتوق های زنان خیابانی می زد و با دستگیری تعدادی از زنان و بازپرسی از آنها به دنبال سرانجام دادن به این پرونده بود تا اینکه زنی با نام مژگان دستگیر و در بازپرسی ها به ماجرای سوء قصد به جانش از سوی مردی اعتراف و نشانه هایی از مرد و آدرس او اعلام نمود و همین موضوع باعث دستگیری سعید حنایی شد.

قاتلی که در گفت و گو با روزنامه ایران درباره انگیزه خود از قتل ها، گفت:اوایل سال 79 بود، انجمن اولیای مدرسه پسرم، همسرم را دعوت نموده بود تا سخنرانی داشته باشد. من وقتی آن روز از سر کار به خانه آمدم، زنم پریشان حال بود، روی صورتش جراحت داشت. وقتی علت را پرسیدم هیچی نگفت، نگران شدم. او با اصرار من چیزی گفت که باعث شد من به انجام قتل ها رو بیاورم. همسرم به من گفت که وقتی می خواسته به مدرسه پسرم برود در میدان فهمیده، سوار خودروی مسافرکشی شده است تا او را به مدرسه برساند راننده پس از سوار کردن زنم قصد آزار و اذیت کردن او را داشته که همسرم با مقاومت در برابر او خود را از خودرو به بیرون انداخته و شماره خودرو را برمی دارد. از فردای آن روز من در میدان فهمیده پاتوق کردم تا راننده بی اخلاق را پیدا کنم. در این کمین، من به زنان خیابانی برخوردم که در جاده قدیم قوچان سرگردان بودند. وقتی فساد اخلاقی آنان را دیدم، این زنان را عامل ناامنی محله و بدبینی رانندگان به زنان مسافر دانستم از این رو تصمیم گرفتم محله زندگی ام را پاکسازی کنم.او همچنین درباره انتخاب قربانیان خود و جزئیات قتل ها هم گفت:با موتورسیکلت خود در جاده قدیم قوچان می چرخیدم و با ابراز تمایل به رابطه جنسی آنان را سوار موتورسیکلت می کردم. بعد آنها را به خانه ام می بردم و نقشه هایم را زمانی اجرا می کردم که خانه ام خلوت بود. او همچنین اعتراف کرد که اگر دستگیر نمی شد تا 150 زن خیابانی را هم می کشت. تحقیقات پلیس درباره قتل های سعید حنایی در نهایت منجر به شناسایی 16 جسد و محاکمه او شد. در دادگاه نماینده مدعی العموم با اشاره به شواهد موجود از جمله اقاریر صریح، روشن و مکرر متهم، بازسازی صحنه های قتل توسط او، کشف اجساد مقتولین، اظهارات خانم مژگان. ح که از دست متهم فرار نموده و معاینات پزشکی قانونی از ریاست دادگاه خواهان اشد مجازات برای متهم شد. سعید حنایی که در بین خبرنگاران به قاتل عنکبوتی شهره شده بود؛ در نهایت حکم اعدامش سحرگاه 28 فروردین 1381 اجرا شد.

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127407

به "قاتل عنکبوتی، سعید حنایی، از دستگیری تا اعدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل عنکبوتی، سعید حنایی، از دستگیری تا اعدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید