خبرنگاران مربیان سفیران سلامت در تالش آموزش دیدند

به گزارش مجله سرگرمی، آستارا - خبرنگاران - سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: 192 مربی برای آموزش سفیران سلامت خانواده ها دوره علمی گذراندند و از مربیان در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت برای توانمندسازی خانواده ها در مقابل بیماری ها و شیوع ویروس کرونا استفاده خواهد شد.

خبرنگاران مربیان سفیران سلامت در تالش آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران بختیار حیدرنیا عصر دوشنبه در بازدید از دوره های آموزشی مربیان طرح هرخانه یک پایگاه سلامت در مرکز آموزش بهورزی تالش گفت: تا به امروز برای سه گروه از پزشکان به تعداد 21 نفر و سه گروه از مراقبین و ماماها به تعداد 42 نفر و گروهی از کارشناسان ستادی به تعداد 28 نفر و هفت گروه از بهورزان به تعداد 101 نفر دوره آموزشی برگزار شده و با آموزش هشتمین گروه از بهورزان، آموزش سرانجام خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این طرح، در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت آموزش می بیند و برای مراقبت از خود، خانواده و جامعه توانمند می گردد و واحد آموزش سلامت با مشارکت مرکز آموزش بهورزی، دایر شده است.

او بیان نمود: در این کارگاه ها مباحث ارتباط ، مشاوره ، خود مراقبتی ، توانمندسازی و الزامات برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت آموزش داده می گردد و سلامتی، حق و مسئولیتی همگانی است و جز با کوشش همه محقق نمی گردد.

وی اضافه کرد: ارتقاء عادلانه سطح سلامت نیازمند توانمندسازی مردم و جامعه برای مشارکت در مراقبت از خود، خانواده و جامعه است و طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، به دنبال گسترش مشارکت آگاهانه مردم در تامین، حفظ و ارتقاء سلامت است.

شیوع کرونا که دنیا را درگیر خود نموده، مسئولان را بر آن داشته است تا با توسعه آموزش های خودمراقبتی، خانواده ها را برای مقابله با آن ویروس، آماده و توانمند نمایند.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120047

به "خبرنگاران مربیان سفیران سلامت در تالش آموزش دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مربیان سفیران سلامت در تالش آموزش دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید