خبرنگاران ضدعفونی کننده های نانو ماندگاری بیشتری در محیط دارند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- کارشناس یک شرکت دانش بنیان گفت: ضدعفونی کننده های نانو نسبت به ضدعفونی کننده های پایه الکلی ماندگاری بیشتری بر محیط دارند.

خبرنگاران ضدعفونی کننده های نانو ماندگاری بیشتری در محیط دارند

به گزارش روز دوشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، علیرضا نعیمی از کارشناسان شرکت دانش بنیان نانو ایده پرداز سبز، در این خصوص اضافه نمود: این شرکت ضدعفونی کننده های نانو حاوی نانوذرات نقره را فراوری می نماید. در این ضدعفونی کننده ها از نانوذرات نقره و پراکسیدهیدروژن استفاده می گردد. ترکیب این دو موجب رهایش رادیکال های آزاد می گردد که این رادیکال ها می توانند به ساختار میکرواورگانیسم ها آسیب زده و محیط را تمیز کند.

وی گفت: در ضدعفونی کننده های پایه الکلی به دلیل تبخیر سریع الکل، اثربخشی ضدعفونی کننده ها کوتاه تر از نمونه های نانویی است، این در حالی است که در ضدعفونی کننده های نانویی حتی با تبخیر محلول هنوز نانوذرات در محیط وجود دارند که می توانند در از بین بردن مواد بیماری زا موثر باشند.

نعیمی گفت: چین یکی از کشورهای پیروز در مقابله با کرونا بود. این کشور از ضدعفونی کننده های نانویی نیز برای ضدعفونی معابر، بیمارستان ها و منازل استفاده کرد. براساس ادعای سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و داروی آمریکا ضدعفونی کننده های دارای فرمولاسیون نانویی می توانند برای مقابله با ویروس هایی نظر H1N1، کرونا و آنفلوانزا به کار فرایند.

کارشناس شرکت دانش بنیان ایده پرداز سبز، از فراوری 10 تُن ضدعفونی کننده حاوی نانوذرات در ماه توسط این شرکت اطلاع داد و گفت: این شرکت از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مراحل دریافت مجوز فراوری این ضدعفونی کننده را شروع کرد و با توجه به احتیاج به نتایج آزمایشگاهی و طی مراحل اداری، دریافت مجوز زمان زیادی برد، ولی در نهایت مجوزهای لازم دریافت و در حال حاضر فراوری انبوه ضدعفونی کننده حاوی نانوذرات نقره شروع شده است.

نعیمی گفت: حتی بعد از فروکش کردن تب کرونا نیز قطعا جامعه احتیاج به مواد ضدعفونی کننده دارد. بنابراین ظرفیت بالایی برای فراوری ضدعفونی کننده های نانو در کشور وجود دارد و این شرکت با عزم استوار به دنبال توسعه این فناوری خواهد بود.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93546

به "خبرنگاران ضدعفونی کننده های نانو ماندگاری بیشتری در محیط دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضدعفونی کننده های نانو ماندگاری بیشتری در محیط دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید