خبرنگاران صالحی امیری: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته ملی المپیک گفت: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی و بستری برای رسیدن به این ورزش است. زیرا مدال ها به رشته ورزشی هویت نداد بلکه اخلاق و پهلوانی به کشتی هویت داد.

خبرنگاران صالحی امیری: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی است

سیدرضا صالحی امیری روز دوشنبه در آیین بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی این اظهارات را بیان نمود و اضافه نمود: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است و کشتی به مثابه نگینی درخشان در ورزش قهرمانی می درخشد.

وی گفت: اگر در دنیا ورزش احساس غرور می کنیم باید آنرا در کشتی جستجو کنیم. روح پهلوانی در اینجا دمیده شده است زیرا زمانی پهلوانان و قهرمانان بزرگی در اینجا بودند و روح پهلوانانی دمیدند که باعث افتخار هستند.

رییس نهاد بین المللی ورزش کشور می گوید: این سالن امروز به نام شهید مقدس شده است که باید حرمت شهید و مرام شهید را هم حفظ و دنبال کرد. از این نگاه، کشتی در ورزش ایران زمین یک ورزش نیست. اگر ایرانیان در ورزش دنیا احساس غرور می نمایند به خاطر راهنمایی و نماد این کشور و وپرچم این سرزمین است. کشتی وارث تبار و ریشه ورزش ایران زمین است.

صالحی امیری اظهاردشت: این ملت به ریشه های خودش افتخار می نماید. کشتی در این سرزمین هم ریشه دارد و کانون تربیت نسل جوانی است که همگرایی و فضیلت و اخلاق را تربیت می نماید.

وی یادآور شد: کشتی با همه رشته های ما متفاوت است. بعضی رشته ها وارداتی و بعضی فقط برای قهرمانی بشمار می رود. اما کشتی هویت ساز است. یعنی بنیان های ارزشی که جامعه را به هم نزدیک می نماید.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: رسالت ما حمایت از کشتی به عنوان نماد ورزش ایران است. اکنون در راستا المپیک هستیم و همه امکانات را برای موفقیت در توکیو بکار خواهیم گرفت و امیدوارم به حرمت این شهید کام ملت ایران در المپیک شیرین گردد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71896

به "خبرنگاران صالحی امیری: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالحی امیری: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید