خبرنگاران آیا محیط زندگی و همسایه ها بر احتمال ابتلا به آلزایمر نقش دارند؟

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- مطالعات جدید نشان می دهد انقباض مغز (کاهش حجم مغز) در بعضی نواحی مغز افراد میانسال و سالمندی که در مناطق فقیر و با سطح تحصیلات و شغل ضعیف تر زندگی می نمایند، نسبت به افرادی که در مناطق مرفه و در کنار افراد تحصیلکرده زندگی می نمایند، سریعتر است و زوال شناختی در این افراد بیشتر دیده می گردد.

خبرنگاران آیا محیط زندگی و همسایه ها بر احتمال ابتلا به آلزایمر نقش دارند؟

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگاران از پایگاه خبری هلث، بر اساس این مطالعه که با آنالیز 601 داوطلب به مدت 10 سال و توسط محققان دانشگاه ویسکانسین در آمریکا اجرا شده، محل و محیط زندگی و همسایه ها تاثیر مهمی بر سلامت مغز در دوره میانسالی و سالمندی دارند.

این مطالعه با آنالیز شرایط زندگی داوطلبان و اسکن مغزی مستمر آنان نشان می دهد انقباض مغز در نواحی مربوط به زوال شناختی در افرادی که در مناطق محروم زندگی می نمایند، سریعتر از افراد ساکن محله های مرفه صورت می گیرد.

محققان دسترسی به خدمات پزشکی و بهداشتی، آلودگی هوا، دسترسی به غذای مناسب و آگاهی عمومی این افراد در زمینه خودمراقبتی را در این امر دخیل می دانند.

آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است. در حال حاضر حدود 50 میلیون نفر در سراسر دنیا به زوال عقل مبتلا هستند و هر ساله نزدیک به 10 میلیون نفر به این آمار افزوده می گردد. بنابراین شناخت عوامل موثر در این عارضه حائز اهمیت است.

کاهش فشار خون، کاهش وزن، مصرف رژیم غذایی مدیترانه ای، مصرف اسیدهای چرب امگا 3، تحرک کافی، دوری از استرس، فعالیت مغزی و عدم استعمال سیگار و الکل از جمله مهمترین روش های پیشگیری از آلزایمر است.

نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140095

به "خبرنگاران آیا محیط زندگی و همسایه ها بر احتمال ابتلا به آلزایمر نقش دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیا محیط زندگی و همسایه ها بر احتمال ابتلا به آلزایمر نقش دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید