جشن های نوروزگاه در خراسان رضوی لغو شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی مراسم جشن نوروزگاه و سایر تشریفات جمعی مرتبط با نوروز، در این استان لغو می گردد.

جشن های نوروزگاه در خراسان رضوی لغو شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر امروز سه شنبه 20 اسفندماه 1398 با اعلام این خبر اضافه کرد: بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرگونه تجمع و مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد به منظور جلوگیری از شیوع ابتلا به بیماری کرونا منتفی است که بر این اساس برگزاری جشن های نوروزگاه در این قالب قرار می گیرد.

او بابیان اینکه این مراسم شامل جشن بین المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان نیز می گردد، اضافه کرد: بر این اساس هیچ یک از 138 رویداد فرهنگی نوروزگاه در سطح استان و شهرستان ها برگزار نمی گردد.

آیین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز 1395 در ایران به اجرا درآمد. بر اساس تفاهم های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپاکننده نوروزگاه آن منطقه باشند و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم کننده بستر برای اجرای آن باشد.

در برگزاری نوروزگاه ها سعی می گردد به میراث ناملموس حوزه نوروز پرداخته و آداب ورسوم مردم بازشناسی و موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75774

به "جشن های نوروزگاه در خراسان رضوی لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن های نوروزگاه در خراسان رضوی لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید