توفان با سرعت 90 کیلومتر آبادان و خرمشهر را درنوردید

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: توفان تندری آبادان و خرمشهر را ساعت 11:30 روز یکشنبه درنوردید و سرعت باد به صورت لحظه ای به 90 کیلومتر بر ساعت رسید.

توفان با سرعت 90 کیلومتر آبادان و خرمشهر را درنوردید

به گزارش ایرنا، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: جهت حرکت باد از سمت مناطق جنوب تا مرکزی و سپس به سمت مناطق شرقی خوزستان است.

مجله حوادث طبیعی | مفاهیم: توفان چیست؟

توفان تندری نوعی از آب و هوای آشفته است و ویژگی آن همراه با آذرخش است. معمولا توفان های تندری با باران و باد شدید و تگرگ همراه است.

وی اضافه کرد: مجموع بارندگی سه ساعت گذشته آبادان 14.6 میلی متر و از ابتدای ورود سیستم 31 میلی متر ثبت شده است.

سبزه زاری بیان نمود: در آنالیز نقشه های پیش یابی تا اوایل روز سه شنبه با تاثیر خط سامانه ناپایداری بر روی خوزستان، شاهد رگبار، رعدوبرق، تندباد لحظه ای و احتمال ریزش تگرگ به ویژه در روز یکشنبه در مناطق جنوبی و شرقی استان و در روز دوشنبه در مناطق شمال و شمال شرقی خوزستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: برای روز سه شنبه تنها در بعضی نقاط بارش های پراکنده انتظار می رود و در این مدت خلیج فارس نیز مواج پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، امیدیه با 36.3 و دهدز با 12.2 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده و حداکثر دمای اهواز 33.7 و حداقل 20.8 درجه سانتی گراد ثبت شده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55129

به "توفان با سرعت 90 کیلومتر آبادان و خرمشهر را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان با سرعت 90 کیلومتر آبادان و خرمشهر را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید