به بهانه پیشنهاد اسپورتینگ؛زمان پرواز طارمی

به گزارش مجله سرگرمی، اسپورتینگ لیسبون مهدی طارمی را می خواهد و مدیر برنامه این مهاجم هم دریافت پیشنهاد از این باشگاه عظیم پرتغالی و مذاکره با آنها را تأیید نموده. به نظر می رسد زمان جدایی طارمی از ریوآوه فرا رسیده.

به بهانه پیشنهاد اسپورتینگ؛زمان پرواز طارمی

طارمی - ریوآوه در خاتمه خط

روزی که تراکتور پیشنهادی نجومی برای جذب او داد و البته پرسپولیس هم برای تقویت خط حمله خود چشم به بازگشت این مهاجم توانا بسته بود، مهدی طارمی تصمیم گرفت پیشنهاد باشگاهی نه چندان شناخته شده در لیگ پرتغال را بپذیرد و پیراهن ریوآوه را بپوشد. باشگاهی که هیچگاه جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی با حضور در لیگ های اروپایی نبود اما می توانست سکوی پرتابی برای حضور طارمی در باشگاه های بزرگتر گردد. طارمی بعد از مشورت با کارلوس کی روش، به کارلوس کاروالیال دوست صمیمی سرمربی سابق تیم ملی پیوست و از همان ابتدا به یک مهاجم کلیدی در ترکیب ریوآوه تبدیل شد.

طارمی این فصل در لیگ پرتغال 8 گل به ثمر رسانده و 6 پنالتی از حریفان گرفته که با این کارنامه پربار به نظرمی رسد هر تیمی خواهان جذب این مهاجم گریزپا باشد. بازیکنی که با قد و قامت نسبتاً بلند و بدن قوی تکنیک فوق العاده ای دارد و البته می تواند انواع و اقسام گل ها را بزند. آخرین گل او در لیگ پرتغال برابر تیم پورتو به ثمر رسید و باعث شد تا مثلث قدرت پرتغال یعنی اسپورتینگ لیسبون، پورتو و بنفیکا مشتری پر و پا قرص طارمی شوند. با این پیشنهادات به نظر می رسد او به زودی از ریوآوه جدا گردد.

اسپورتینگ طارمی را می خواهد

ایجنت مهاجم ایرانی تیم فوتبال ریوآوه تأیید کرد که باشگاه اسپورتینگ لیسبون با او برای جذب این بازیکن تماس هایی داشته است. علیرضا نیکومنش البته گفت که باشگاه اسپورتینگ لیسبون در مقطعی نسبت به جذب مهاجم ملی پوش ایرانی تمایل داشته است. طارمی ابتدای فصل جاری به تیم ریوآوه پیوست و عملکرد خوبش در این فصل که در 27 بازی 11 گل زد مورد توجه چند باشگاه پرتغالی نهاده شد. نشریه رکورد ابراز اطمینان نموده که اسپورتینگ یکی از تیم هایی بوده که تحت تأثیر عملکرد او نهاده شده و به فکر جذب طارمی در ماه ژانویه هم افتاده بود.

مدیربرنامه های طارمی در این باره به نشریه رکورد گفت: باشگاه اسپورتینگ برای خرید طارمی ابراز تمایل کرد اما همانطور که می دانید مهدی با ریوآوه قرارداد دارد که این هم در تصمیمی که او اتخاذ خواهد نمود تأثیر خواهد گذاشت. در ماه های اخیر برآورد های زیادی درباره مقصد طارمی صورت گرفت که در بعضی از آنها حتی به نام باشگاه های پورتو و بنفیکا هم به عنوان مشتریان او اشاره شده بود.

تمجید یک پرتغالی: طارمی از مهاجمان اسپورتینگ بهتر است

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال ریوآوه پرتغال بعد از درخشش در این تیم در سال اول حضورش در فوتبال اروپا مورد توجه دیگر تیم های پرتغالی و اروپایی نهاده شده است. طارمی که از تیم الغرافه قطر راهی ریوآوه شد، پیروز شده در این تیم پرتغالی بدرخشد و حالا تیم هایی مثل اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا در صف اول خرید مهاجم ایران قرار دارند.

دیگو آمادو، بازیکن پیشین تیم اسپورتینگ لیسبون که با طارمی در تیم الغرافه همبازی بوده است، از حضور این مهاجم در تیم اسپورتینگ استقبال کرد و کیفیت طارمی را بهتر از مهاجمان فعلی این تیم دانست. آمادو گفت: طارمی یکی از بهترین گلزنان لیگ پرتغال است و نسبت به سایر مهاجمان فعلی اسپورتینگ رجحان دارد. اگر یک بازیکن بتواند در ریوآوه این تعداد گل بزند، در اسپورتینگ چه کار می نماید؟

بازیکن پیشین اسپورتینگ با بیان اینکه به کیفیت بالای طارمی شک ندارد، گفت: طارمی پتانسیل بالایی دارد. او در حرکاتش باهوش و از نظر جسمی هم قدرتمند است. یکی از مزیت انسان ها سؤال پرسیدن آنها است. طارمی متواضع است و دوست دارد که چیزهای جدیدی یاد بگیرد. طارمی قبل از حضور در ریوآوه پیشنهادات اقتصادی بیشتری داشت اما دوست داشت و می خواست در پرتغال پیشرفت کند. این مسأله کیفیت انسانی او را هم نشان می دهد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84307

به "به بهانه پیشنهاد اسپورتینگ؛زمان پرواز طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه پیشنهاد اسپورتینگ؛زمان پرواز طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید