بازدید استاندار بوشهر از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری گناوه

به گزارش مجله سرگرمی، سومین سفر شهرستانی استاندار بوشهر به همراه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به مقصد شهرستان گناوه انجام شد.

بازدید استاندار بوشهر از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری گناوه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، در سومین سفر شهرستانی گراوند استاندار بوشهر از شهرستان گناوه از برخی پروژه های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری نیز بازدید کرد و تاکید در اتمام پروژه ها را دستور کار قرار داد .

استاندار بوشهر در این سفر شهرستانی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی را در شهر گناوه افتتاح و از غرفه های صنایع دستی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناوه نیز بازدید کرد که در این بازدید سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر توضیحاتی از کیفیت محصولات صنایع دستی به استاندار گزارش داد.

ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در سرانجام سفر شهرستانی گفت: توسعه متوازن در بخش گردشگری و صنایع دستی در دستور کار این اداره کل است و با ایجاد زیرساخت های مناسب و مشاوره های کارشناسان ما به روستاییان در حال اجرا این مهم هستیم.

مهدی زاده اضافه نمود: ما با توانمند سازی زنان و مردان روستایی در بخش صنایع دستی در روستاها در کوشش هستیم که بخش گردشگری را رونق ببخشیم از این رو مربیان صنایع دستی را به روستاها جهت آموزش معرفی نموده ایم که دهیاران نیز استقبال و همکاری داشته اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر با حضور در بین زنان روستا محصولات صنایع دستی آنها را با کیفیت خواند و گفت: یکی از اهداف سفرهای شهرستانی ما شناسایی این ظرفیت هاست که بتوانیم با شناسایی افراد برای ورود این صنایع دستی به بازار اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان گناوه نیز حضور یافت و با تاکید به آمادگی این اداره کل در بحث آموزش اضافه نمود: مربیان صنایع دستی استان بوشهر همگی جز بهترین ها هستند و با عشق و علاقه به آموزش می پردازند و دهیاران می توانند با درخواست از این اداره کل از این امکانات بهره مند شوند.

مهدی زاده در بازدید از زیر ساخت های روستای جزیره جنوبی و شمالی نیز گفت: روند پیشرفت پروژه های گردشگری در این روستا خوب است و ما انتظار داریم در ایام دهه فجر بخشی از این پروژه ها افتتاح و همچنین در ایام عید نوروز بهره برداری گردد.

مهدی زاده اضافه نمود: اغلب این پروژه ها سازه های بومی و محلی است و نوع سازه ها بازگشت پذیر هستند و سعی شده است که بیشتر حالت سنتی داشته باشد تا گردشگر احساس یک زندگی روستایی را در خود داشته باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: سال جاری برنامه های متنوع اجتماعی و فرهنگی در روستاهای هدف گردشگری خواهیم داشت که یکی از این برنامه ها جشن نوروزگان است که سال جاری بصورت ویژه روی آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

این سفرشهرستانی در نهایت با جلسه جمع بندی در روستای جزیره جنوبی در یک فضای کاملا سنتی و با حضور مدیران کل سرانجام یافت که در این جلسه فاطمه دهقانی مدیرکل امور روستایی استانداری از زحمات ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در به منظور پیگیری وضعیت 24 روستای هدف گردشگری تشکر و قدردانی کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7370

به "بازدید استاندار بوشهر از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری گناوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار بوشهر از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری گناوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید