آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید

به گزارش مجله سرگرمی، بنابر تحقیقات جدید، با کاهش تقاضا برای نیرو در سال 2020 به دلیل محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت احتمالا در سال میلادی گذشته به اوج خود رسیده است.

آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران, تحقیقات بلومبرگ انرژی فاینانس نشان داد که آلایندگیهای بخش انرژی امسال در نتیجه شیوع پاندمی ویروس کرونا حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده است. حتی اگر آلایندگیها با بهبود اقتصادی دوباره رشد کنند، دیگر هرگز به سطح سال 2019 بازنخواهند گشت.

از سال 2027 به بعد انتشار آلایندگی با نرخ 0.7 درصد در سال تا سال 2050 کاهش پیدا می کند. این کاهش نتیجه توسعه بکارگیری انرژی بادی و خورشیدی و استفاده از خودروهای برقی و بهینگی مصرف انرژی در صنایع مختلف خواهد بود.

پیش بینی می شود نیروی زغال سوز در سال 2027 در چین و در سال 2030 در هند به پیک (اوج) برسد و مجموع تقاضا برای نفت در سال 2035 به پیک رسیده و سپس سالانه 0.7 درصد کاهش پیدا کرده و تا سال 2050 به سطح سال 2018 بازشود.

اما گاز تنها سوخت فسیلی خواهد بود که با نرخ سالانه 0.5 درصد تا سال 2050 رشد خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود پیشرفت در گذار انرژی و کاهش تقاضا برای انرژی که ناشی از شیوع کووید 19 بوده است، بلومبرگ انرژی فاینانس انتظار دارد آلایندگیهای بخش انرژی، دمای جهان را تا سال 2100 به میزان 3.3 درجه سلسیوس افزایش دهد که بالاتر از سقف دو درجه سلسیوس مورد توافق جهانی خواهد بود.

ماتیاس کیمل، تحلیلگر ارشد بلومبرگ انرژی فاینانس و یکی از نویسندگان این گزارش نوشت: برای این که افزایش گرمایش جهانی پایین دو درجه سلسیوس بماند، باید میزان آلایندگی از هم اکنون شش درصد در سال کاهش پیدا کند و برای محدود شدن گرمایش به 1.5 درجه سلسیوس، آلایندگی باید سالانه 10 درصد کاهش داشته باشد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115709

به "آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید