شرایط برای جذب سرمایه فراهم شد، معادن آماده واگذاری

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس هیات عامل ایمیدرو از فراهم شدن شرایط برای جذب سرمایه ها اطلاع داد و گفت: بخش خصوصی می تواند معادن کشف گردیده را در اختیار گیرد. در این زمینه ایمیدرو به همراه شرکت های وابسته، چندین طرح را با سرمایه گذاری 3.7 میلیارد دلار تا خاتمه امسال به بهره برداری خواهد رساند.

شرایط برای جذب سرمایه فراهم شد، معادن آماده واگذاری

به گزارش خبرنگاران، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت - در مجمع عمومی عادی (سالانه) ایمیدرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تمامی اعضای مجمع برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به عملکرد، ادعا می کنیم ایمیدرو در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی یکی از سازمان های برتر در کشور بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل ایمیدرو با آغاز فعالیت دولت یازدهم طرح های نیمه تمام و متوقف بود. علاوه بر برنامه ریزی برای حل مسائل طرح های نیمه تمام، پروژه های جدیدی را نیز تعریف کردیم تا بخش خصوصی و غیردولتی مشارکت بیشتری در طرح ها داشته باشند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از نکات حائز اهمیت این سازمان طی سال های گذشته بوده است، مطرح کرد: علاوه بر برنامه های توسعه ای و حمایتی، توجه به مقوله پژوهش در شمار اولویت های سازمانی نهاده شد و در این زمینه ایمیدرو با سرمایه گذاری میلیاردی طی سال های گذشته، گام های اثربخشی را برداشته است.

کرباسیان یادآور شد: ایمیدرو با انجام و توسعه فعالیت های اکتشافی و رساندن آن به سطح 270 هزار کیلومتر مربع، ریسک ناشی از عملیات اکتشاف را برعهده گرفت تا شرایط جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم گردد.

وی اظهار کرد: در این برنامه تاکنون 200 هزار کیلومتر عملیات ژئوفیزیک هوایی انجام گردیده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو، ادامه داد: اکنون شرایط جذب سرمایه ها فراهم آمده و بخش خصوصی می تواند با ادامه فعالیت ها، معادن کشف گردیده را در اختیار گیرد.

کرباسیان گفت: ایمیدرو به همراه شرکت های وابسته، چندین طرح را با سرمایه گذاری 3.7 میلیارد دلار تا خاتمه امسال به بهره برداری خواهد رساند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ایمیدرو که توسعه، راهبری شرکت ها و توانمندسازی را در شمار ماموریت های اصلی خود قرار داده است؛ در 80 درصد از مناطق کمتر توسعه یافته کشور فعالیت های معدنی به ویژه اکتشافی داشته است.

وی اضافه کرد: فعال کردن مجدد طرح ها در سال 1397 به ارزش 2.3 میلیارد دلار از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می رود.

کرباسیان خاطرنشان کرد: ایمیدرو 24 میلیارد تومان در بخش پژوهش و توسعه فناوری در سال گذشته سرمایه گذاری کرد و دو میلیارد تومان سرمایه به بخش آموزش اختصاص داد.

وی ادامه داد: طی این مدت 13هزار نفر با همکاری آکادمی های تخصصی، تحت آموزش نهاده شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همکاری با 10 دانشگاه معتبر کشور از جمله اقدامات سازمان در این زمینه است گفت: مطالعه در زمینه عناصر خاکی یکی از مهم ترین برنامه های مطالعاتی ایمیدرو محسوب می گردد که در این خصوص دستاوردهای قابل توجهی را بدست آوردیم.

کرباسیان با اعلام اینکه با آغاز دوران مدیریتی در سال 1392 در تمام شرکت ها و واحدهای تابعه بحث حسابرسی داخلی به طور جدی اجرایی شد، اظهار کرد: از یکایک تیم اجرایی شامل مدیران و تمامی کارکنان ایمیدرو به پاس کوشش هایی که طی سال های گذشته داشته اند، قدردانی می کنم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ظرف سال گذشته تا به امروز هشت پروژه در مناطق محروم راه اندازی گردیده است گفت: جذب سرمایه گذار، افتتاح پروژه ها و سرمایه گذار جدید جزو نکات مثبت سازمان بوده است و امیدواریم این روند با حمایت های دستگاه ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه سیاست های دولت و برنامه ریزی ها بسیار موثر بوده است خاطرنشان کرد: توجه ویژه به سازمان های توسعه ای منجر به این می گردد تا این مجموعه ها به عنوان بازوی دولت، یاری رسان اقتصاد کشور باشند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3315

به "شرایط برای جذب سرمایه فراهم شد، معادن آماده واگذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای جذب سرمایه فراهم شد، معادن آماده واگذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید