ذهن خود را ورق بزنید نه صفحات دفترچه استخدام را

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز با اشاره به این که ایده محصول تفکر انسان و تفکر محصول نگرش انسان است، گفت: تا زمانی که ما نگرش خود را نسبت به کسب درآمد و شغل آینده عوض نکنیم، هیچ اتفاقی نمی افتد و کسی به شما نمی گوید که تشریف بیاورید مدیر ما باشید. به جای ورق زدن صفحات دفترچه استخدام، ذهن و توانایی های خود را ورق بزنید.

ذهن خود را ورق بزنید نه صفحات دفترچه استخدام را

به گزارش خبرنگاران، محمد فاریابی در کارگاه ایده پردازی برای دانشجویان با اشاره به این که یکی از مهارت های مورد احتیاج تا سال 2020 فعالیت و پژوهش میان رشته ای و فرارشته ای است، گفت: الزامی ندارد هر کس در رشته تحصیلی خود فعالیت کند، بلکه برای کسب موفقیت باید به آموزش و فعالیت های مکمل نیز زمان اختصاص داد که در این راستا 9 کارگاه دیگر با هدف فراوری فکر و یاری به آغاز کسب و کار در میان دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی افزود: از دیگر مهارت های مورد احتیاج تا سال 2020 ، منطقی بودن، هوش اجتماعی (با دیگران بودن)، تفکر تطبیقی و بدیع، شایستگی های فرا فرهنگی، تفکر محاسباتی، سواد رسانه های جدید، ذهن خلاق و طراح، مشارکت مجازی و مدیریت شناختی است.

این مدیر و مشاور کسب و کار و بازاریابی در خصوص 6 پیش احتیاج ایده زایی شرح داد: این مراحل شامل مرحله اعتقادی (باید ایمان بیاوریم که ما می توانیم صاحب ایده باشیم)، مرحله آموزشی (تصمیم بگیریم که آموزش ببینیم)، مرحله پرورش (تمرین کنیم، تمرین کنیم و مهارت کسب کنیم)، مرحله پژوهش (بگردیم، ببینیم، فکر کنیم و احتیاجها و خواسته ها را بیابیم)، مرحله مشاوره (یاری بگیریم، تاییدیه بگیریم، تست کنیم، برطرف نقص کنیم و دوباره مراجعه کنیم) و در نهایت مرحله تکمیل چرخه (اجرا کنیم، آزمایش کنیم، عرضه کنیم و بازخورد بگیریم) می گردد.

وی در ادامه با اشاره به این که خلاقیت بخش مهم ایده زایی به شمار می آید، اضافه نمود: منظور از خلاقیت به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر، ایده و یا مفهوم جدید خلاقیت است که البته مواردی همچون فقدان اعتماد به نفس، ترس از انتقاد و شکست، تمایل به همرنگی با جماعت و نبود تمرکز ذهنی مانع ایجاد خلاقیت در انسان می گردد.

وی هم چنین نوآوری را بخش دیگر ایده زایی دانست که آن هم با موانعی از قبیل محدود بودن راه های ارتباطی با مدیران، مشاوران و کارشناسان، حاکمیت جو، تحمل نکردن اختلاف سلیقه، وجود افراد ذینفع در حفظ وضع موجود، تصمیم گیرندگان بیش از حد حسابگر، اعطای پاداش های نامناسب و تاکید بر افق زمانی کوتاه مدت همراه است.

فاریابی به دانشجویان توصیه کرد که برای خلق ایده باید ویژگی هایی را در خود تقویت نمایند که داشتن دانش مرتبط با موضوع، تحصیلات کافی، توانایی های ذهنی، شخصیت ریسک پذیر، مصر، تحمل تنهایی، تحمل ابهام، مستقل، اعتماد به نفس و تمایل به تبادل افکار شامل این ویژگی ها می گردد.

وی با اشاره به پیشنهادهای عملی برای افزایش سلاست فکر، گفت: یادداشت برداری، انتخاب زمان و مکان مناسب، تقویت حس کنجکاوی و توان پرسش کردن، استفاده از روابط میان فردی، تغییر شکل وضع موجود، تهیه فهرست ویژگی ها، هم اندیشی مستقیم (طوفان فکری)، هم اندیشی غیر مستقیم (یاری دریافت از افراد دیگر)، قرار دادن خود به جای دیگران و استفاده از رویدادهای پیش بینی نشده در سلاست فکری موثر است.

هم چنین در این کارگاه نیما مالکی، از فعالان حوزه کسب و کار و دیجیتال در خصوص نقش فناوری در راستای تبدیل ایده به کسب و کار، قابلیت های دنیای دیجیتال، شیوه های تفکر و خلق ایده و نیز فرایند خلق ایده به دانشجویان شرح داد.

این برنامه اولین کارگاه از سری کارگاه های مدیریت کسب و کار دانشگاه تبریز است که با همکاری انجمن علمی دانشجویی مدیریت، زیست شناسی و زمین شناسی این دانشگاه برگزار گردید.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5098

به "ذهن خود را ورق بزنید نه صفحات دفترچه استخدام را" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذهن خود را ورق بزنید نه صفحات دفترچه استخدام را"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید