باید شیوه های نظارتی را تغییر دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در مراسم تودیع و معارفه معاونت نظارت سخن می گفت با اعلام این مطلب اضافه کرد: نظارت بر سی و دو شرکت بیمه، کارگزاری ها و ارکان دیگر صنعت بیمه، مسئولیت سنگینی است و در این حجم وسیع، نظارت میدانی کافی نیست و باید امر نظارت با دقت و حساسیت کامل صورت بگیرد.

باید شیوه های نظارتی را تغییر دهیم

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که هزینه کنترل نباید از کنترل هزینه ها بیشتر باشد، توضیح داد: صنعت بیمه به تغییر شیوه های نظارتی احتیاج مبرمی دارد و در صورتی که نظارت بر شرکت های بیمه در مسیر صحیح قرار بگیرد مسائل این صنعت به حداقل خواهد رسید.

وی رضایتمندی آحاد جامعه از صنعت بیمه را هدف نهایی نهاد ناظر دانست و گفت: اگر مردم از صنعت بیمه رضایت داشته باشند به این معناست که بخش نظارتی، ماموریت های خود را به خوبی انجام داده است.

رییس شورای عالی بیمه به ضرورت استقرار سامانه های خودکنترلی در شرکت های بیمه تاکید نمود و گفت: مدیران عامل شرکت ها هم به مقوله نظارت، اعتقاد ویژه دارند و برای پیشبرد اهداف خود به استقرار سامانه نظارتی می اندیشند و بحث حاکمیتی شرکتی هم در همین راستا تعریف شده است.

سلیمانی نسبت به ضرورت استفاده صنعت بیمه از ابزارهای مدرن نظیر استارت آپ ها و فین تک ها برای ساختارسازی نظارتی، تاکید نمود و اضافه نمود: ما باید به این حقیقت، باور داشته باشیم که استانداردها با وقوع مسائل و بحران ها تغییر می نمایند و در این تغییر روش ها استفاده از ابزار مدرن، اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: داشبوردهای مدیریتی با اطلاعاتی شکل می گیرد که بخش هایی نظیر فاوا و سامانه سنهاب در اختیار مدیران ارشد صنعت بیمه قرار می دهد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5325

به "باید شیوه های نظارتی را تغییر دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید شیوه های نظارتی را تغییر دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید