70 درصد واردات صنعتی توسط پژوهشگران داخلی قابل تأمین است، دیگر از دلارهای نفتی بادآورده خبری نیست

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر صنعت گفت: دانشگاه ها باید خود را با ویژگی های دانشگاه های نسل جدید وفق دهند و به مرحله کارآفرینی برسند زیرا در غیر این صورت دولت پول مفت ندارد که به استاد بدهد و فقط شاهد افزایش بار علمی بدون کاربرد در صنعت و اشتغال باشد و از دلارهای نفتی بادآورده هم دیگر خبری نیست.

70 درصد واردات صنعتی توسط پژوهشگران داخلی قابل تأمین است، دیگر از دلارهای نفتی بادآورده خبری نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تأمین دانش و فناوری مورد احتیاج ساخت داخل گفت: هشداری متوجه صنعت و دانشگاه هاست که تا 15 سال آینده اغلب رشته ها کاربرد لازم در صنعت را ندارند و باید صنعت و دانشگاه به هم نزدیک شوند.

وی ادامه داد: اگر معیار توسعه دانش فقط چاپ مقاله باشد دانشگاه های ایران رتبه 15 یا 16 را در این زمینه در اختیار دارند.

به گفته وی، 70 درصد واردات صنعتی به صورت محصول و دانش فنی توسط دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و نخبگان قابل برطرف است و شاید این موضوع در کوتاه مدت شدنی نباشد اما در یک بازه زمانی معین امکانپذیر است.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری در دیدار با دانشجویان اعلام کردند که از مونتاژکاری باید به سمت نوآوری حرکت کنیم و بازه زمانی 10 ساله را برای منظور پیش بینی کردند.

به گفته وی، دانشگاه ها باید خود را با ویژگی های دانشگاه های نسل جدید وفق دهند و به مرحله کارآفرینی برسند زیرا در غیر این صورت دولت پول مفت ندارد که به استاد بدهد فقط شاهد افزایش بار علمی بدون کاربرد در صنعت و اشتغال باشد و از دلارهای نفتی بادآورده هم دیگر خبری نیست.

نشست نقش وزارت علوم، تحقیقات فناوری در تأمین دانش و فناوری مورد احتیاج ساخت داخل در نمایشگاه فرصت های داخل و رونق فراوری در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تهران برگزار گردید.

انتهای پیغام/

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33061

به "70 درصد واردات صنعتی توسط پژوهشگران داخلی قابل تأمین است، دیگر از دلارهای نفتی بادآورده خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد واردات صنعتی توسط پژوهشگران داخلی قابل تأمین است، دیگر از دلارهای نفتی بادآورده خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید