گزارش خبرنگاراناز مدیریت چرخشی در وزارت ورزش، نقره داغ کردن به شیوه وزیر

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه ورزش: اینکه مسعود سلطانی فر در طول هفته و ماه احکام زیادی را برای افراد مختلف صادر کند، امری بدیهی است. به هر حال او وزیر ورزش است و خیلی از جا به جایی ها به خصوص در ساختمان وزارت ورزش باید با نظر و تأیید وی انجام شود.

گزارش خبرنگاراناز مدیریت چرخشی در وزارت ورزش، نقره داغ کردن به شیوه وزیر

در این میان اما برخی از عزل و نصب ها به گونه ای است که بیشتر از اصلِ موضوع که جا به جایی اجرا شده باشد، پشت پرده آن قابل توجه می شود و چراییِ آن؛ مانند سه انتصابی که هفته گذشته در ساختمان وزارت ورزش انجام شد.

انتصاب هایِ بی مبنا برای چرخش مدیریتی افراد

مسعود سلطانی فر هفته گذشته در یک روز برای سه نفر در ساختمان وزارت ورزش حکم زد. این سه نفر در حالی احکام جدید خود را از وزیر ورزش دریافت کردند که در وزارت ورزش صاحب پست بودند اما طبق احکام صادر شده فقط در صندلی های مدیریتی این وزارتخانه جا به جا شدند!

طبق احکام جداگانه ای که از طرف وزیر ورزش صادر شد، عباس نظریان به عنوان سرپرست مرکز اقتصاد و سرمایه گذاری ورزش منصوب شد. نظریان دکترای تربیت بدنی دارد با این حال طی یک سال گذشته مدیرکل دفتر توسعه منابع انسانی وزارت ورزش بود که هیچ ارتباطی به مدرک تحصیلی او نداشت. با رفتن وی از این دفتر و طبق حکم دیگر وزیر، سیروس احمدی به عنوان مدیرکل جدید توسعه منابع انسانی منصوب شد. فردی که تا پیش از این مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات بود اما در اینجا به جایی های اجرا شده، جای خود را به نصرالله پریچهره داد.

پریچهره هم در حالی از وزیر ورزش و برای مدیریت در این دفتر حکم گرفت که آخرین حکم ورزشی خود را اسفندماه سال گذشته و از ژاله فرامرزیان معاونت توسعه و منابع دریافت کرده بود. بنا به آن حکم و طی یک سال گذشته پریچهره به عنوان مشاور، مسئول هماهنگی حوزه و ناظر بر تحقق ظرفیت های قانونی معاونت توسعه منابع و پشتیبانی با معاونت فرامرزیان همکاری داشت.

اصلاً مشخص نیست که انتصاب های وزارت ورزش بر چه مبنایی انجام می شود. پریچهره هم در حالی برای دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات منصوب شده که تخصص و پیشینه لازم در این زمینه را ندارد ضمن اینکه اصلاً وی در آستانه ترک ساختمان وزارت ورزش برای دریافت مسئولیت در جایی دیگر بود اما حکم وزیر او را در این ساختمان ماندنی کرد.

وزیر دستِ خسروی وفا را در پوست گردو گذاشت

به گزارش خبرنگاران، نصرالله پریچهره گزینه اصلی برای دبیرکلی کمیته ملی پارالمپیک بود. این موضوع اگرچه از طرف محمود خسروی وفا هرگز تأیید نشد اما عدم تکذیب آن، خود گواهِ صحت خبر بود و اینکه به زودی پریچهره اولین دوره فعالیت خود در ورزش جانبازان و معلولان را به صورت رسمی آغاز می کند.

برای انتقال نصرالله پریچهره از وزارت ورزش به کمیته ملی پارالمپیک و دبیرکل شدن وی در این کمیته، محمود خسروی وفا رایزنی های لازم را با ژاله فرامرزیان انجام داده و موضوع را به قطعیت رسانده بود طوری که قرار بود طی همین روزها حکم وی برای دبیرکلی پارالمپیک زده شود اما پیش دستی وزیر ورزش همه رایزنی ها و مذاکراتِ خسروی وفا را بی نتیجه گذاشت و او را به نوعی نقره داغ کرد.

پریچهره نیروی وزارت ورزش به حساب می آید که مدتی مدیر کل مازندران بود و مدیریت دفتر منابع انسانی وزارت ورزش را هم در کارنامه دارد. او طی سال های گذشته از طرف این وزارتخانه مأمور به فدراسیون های بسکتبال و شطرنج هم شد تا به عنوان سرپرست شرایط برگزاری انتخابات آنها را مهیا کند. وی طی یک سال گذشته به جز مشاورِ معاونت توسعه و منابع، مشغله و فعالیت دیگری در وزارت ورزش نداشت اما همین که رئیس کمیته ملی پارالمپیک برای دبیرکلی خود دست روی وی گذاشت و حتی در این مورد با خودِ او و ژاله فرامرزیان هم به توافق رسید، وزیر و حکمش معادلات پارالمپیکی ها را به هم زد.

اینکه پشت پرده این موضوع چیست و چرا وزیر همزمان با نهایی شدن حضور پریچهره در کمیته ملی پارالمپیک او را در وزارت خود ماندگار کرد، مشخص نیست. شاید هم اصلاً پشت پرده ای در کار نباشد اما به هر حال باعث شد مسئولان کمیته پارالمپیک به عقب برگشت داده شوند و در آغاز راهی قرار بگیرد که یک بار آن را طی کرده و به سرانجام رسانده بودند.

نقطه سرِ خط

در مجمع انتخاباتی 24 آذرماه کمیته ملی پارالمپیک مقرر شد برای نخستین بار و طبق اساسنامه مصوب این کمیته، دبیر کل با پیشنهاد رئیس و تأیید هیأت اجرایی مشخص شود. حالا با توجه به حکمِ عجیب و یکباره وزیر برای گزینه موردنظر پارالمپیکی ها، آنها باید گزینه دیگری را برای دبیرکلی خود نهایی کنند.

در حال حاضر مسعود اشرفی به عنوان سرپرست دبیرکلی پیگیر امور مربوط به این پست است. وی در طول حیاتِ 17 ساله کمیته ملی پارالمپیک بیش از یک دهه دبیر کل این کمیته بود. اشرفی در انتخابات اخیر هم برای تصدی پست بازرس از اعضای مجمع رأی اعتماد گرفت.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15079

به "گزارش خبرنگاراناز مدیریت چرخشی در وزارت ورزش، نقره داغ کردن به شیوه وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاراناز مدیریت چرخشی در وزارت ورزش، نقره داغ کردن به شیوه وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید