کوبا و ایران تحریم های آمریکا را به فرصت تبدیل می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سفارت کوبا در تهران در بیانیه ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا چهلمین سالگرد برقراری مجدد روابط دیپلماتیک خود را جشن می گیرند.

کوبا و ایران تحریم های آمریکا را به فرصت تبدیل می نمایند

در بیانیه سفارت کوبا در این خصوص آمده است: در تاریخ 8 آگوست 1979، جمهوری کوبا و جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماتیک خود را مجددا برقرار کردند. بدین شکل کوبا به یکی از اولین کشورهایی تبدیل شد که جمهوری جدیدی که از انقلابی تاریخی متولد می شد را به رسمیت شناخت. این اقدام آغاز یک روابط محبت آمیز بین دو ملت بود که تا به امروز ادامه دارد.

در گذر این 40 سال، هر 2 کشور از یکدیگر حمایت کردند و روابط محبت آمیز توسعه مهمی را به سمت همکاری های سودمند برای هر دوطرف در زمینه های مختلف از جمله بیوتکنولوژی و بهداشت به همراه داشت. علاوه بر این در حوزه روابط چندجانبه نیز همکاری های مثبت و مستحکمی برقرار شد.

توسعه و تحکیم مداوم روابط ایرانی - کوبایی مطابق با منافع اساسی ملت ها و دولت هایمان ادامه دارد. کوبا برای روابط قدیمی و همکاری میان دو کشور ارزش بسیاری قائل است و حقوق ایران برای توسعه تحقیقات، فراوری و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بدون تبعیض را به رسمیت می شمارد.

در سناریوی بین المللی امروز که در آن هر دو کشور با نظام شدید تحریم های ایالات متحده با هدف خفه کردن اقتصاد کشورهایمان و افزایش کمبود ها برای ملت روبرو هستند، باید از آن استفاده کرد و آن را به فرصتی با هدف گسترش هر چه بیشتر روابط مالی و تجاری تبدیل کنیم و اینگونه مقاوم و نیرومند تر از تحریم ها خارج شویم.

کوبا اعمال تحریم ها و اقدامات اجباری یکجانبه از طرف دولت ایالات متحده علیه ایران که اساسا به ملت آسیب می رساند و نقض آشکار حقوق آن ها است را شدیدا محکوم می نماید.

ما اطمینان داریم که تا زمانیکه به تقویت روابط دوستی و همبستگی ادامه دهیم، همچنان پیروزی ها را در مقابل کوشش های دشمنانمان درو خواهیم کرد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36252

به "کوبا و ایران تحریم های آمریکا را به فرصت تبدیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا و ایران تحریم های آمریکا را به فرصت تبدیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید