پیشرفت70 درصدی قطعه سوم جاده پاتاوه-دهدشت، خروج400 روستا از بن بست

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی علیمردانی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: یکی از مهم ترین محورهای استان پاتاوه به دهدشت است که 136 کیلومتر طول دارد و این مسیر، ترانزیت بندر امام و خوزستان به مرکز کشور را انتقال می دهد.

پیشرفت70 درصدی قطعه سوم جاده پاتاوه-دهدشت، خروج400 روستا از بن بست

علیمردانی این پروژه را از مهم ترین پروژه های راه و شهرسازی دانست و اعلام کرد: طی سال گذشته 94 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت و امسال نیز 100 میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 400 روستای استان با تکمیل پروژه راه سازی پاتاوه- دهدشت از بن بست ارتباطی خارج گردیده و به راه اصلی متصل می شوند که کار بزرگی در حوزه راه سازی کشور است.

تحول عظیمی در حوزه راه استان شکل گرفته است

علیمردانی گفت: با توجه به افزایش ترافیک استان در سال های آینده، اتصال آزادراه یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز را طراحی کردیم و خوشبختانه موفق شدیم که مسیر 70 کیلومتری آن با عبور از مسیر شهر سی سخت مطالعه گردد و این مهم نیز در وزارتخانه مصوب گردیده و اعتبار موردنیاز آن قریب به یک هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: 30 درصد اعتبار توسط بخش دولتی و 70 درصد نیز در قالب فعالیت بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با احداث این آزادراه سهل الوصول ترین مسیر جنوب غربی به شرق و شمال کشور از استان عبور خواهد نمود.

علیمردانی توضیح داد: در استان و طی سال های گذشته زحمت های زیادی کشیده گردیده است و این در حالی است قبل از انقلاب راه سازی در این استان وجود نداشته است.

وی ابراز داشت: طی چهل سال گذشته تحول عظیمی در حوزه راه استان شکل گرفته است و امروز در شهرهایی مانند یاسوج، گچساران و دهدشت به عنوان سه شهر بزرگ استان، هر طرف که نگاه کنید، اثری از فعالیت های راه و شهرسازی دیده می گردد و سایر مناطق نیز چنین فعالیت هایی را دارند.

علیمردانی گفت: علیرغم وضعیت اقتصادی و عدم تأمین مناسب اعتبارات، به همت راه و شهرسازی، پیمانکاران و مدیریت انجام گردیده در هر گوشه از استان پروژه های ما فعال است.

چهار خطه کردن محور شیراز- سپیدان- یاسوج

علیمردانی با اشاره به چهار خطه کردن محور شیراز- سپیدان- یاسوج، گفت: امروز اگر به سمت محور شیراز- سپیدان- یاسوج برویم، در این محور 37 کیلومتر پروژه در استان ما قرار گرفته است که 16 کیلومتر به بهره برداری رسیده است و 16 کیلومتر در دست اجراست و همچنین 4 کیلومتر نیز شامل تونل، پیچ تند و ... در دست مطالعه قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در حوزه یاسوج- اقلید عملیات راه سازی در دست اقدام است و 5 کیلومتر چهار خطه گردیده و 3 کیلومتر نیز در دست اجراست و اجرای 29 کیلومتر باقیمانده نیز برنامه ریزی گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در حرکت به سمت یاسوج- سمیرم، محور سمیرم- یاسوج- بابامیدان را داریم که عملیات راه سازی منطقه دشتروم تا یاسوج انجام گردیده و عملیات راه سازی سمیرم به یاسوج نیز حدود 25 کیلومتر عملیات اجرایی دارد و 10 کیلومتر نیز آماده اسفالت است.

وی اضافه نمود: جمعاً در محور سمیرم- یاسوج- بابامیدان 46 کیلومتر بهره برداری راه داشته ایم و 25 کیلومتر در دست اجراست که با آسفالت ده کیلومتر از آن عملاً از این محور بزرگ 56 کیلومتر مورداستفاده قرار می گیرد.

اجرای 35 کیلومتر پروژه راه سازی در محور یاسوج- سی سخت

مدیرکل راه و شهرسازی استان از اجرای 35 کیلومتر پروژه راه سازی در محور یاسوج- سی سخت اطلاع داد و اعلام کرد: 14 کیلومتر این محور چهار خطه گردیده است و این در حالی است که در سال های گذشته باریک بودن و مسائل مسیر تصادفات زیادی را رقم می زد.

علیمردانی توضیح داد: در حال حاضر این محور چهار خطه گردیده است و بخشی نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اضافه نمود: همچنین 14 کیلومتر عملیات راه در این محور در دست اقدام است که 3 کیلومتر نیز مباحث تونل و پل بزرگ این محور بوده و در حال مطالعه قرار گرفته است.

علیمردانی از چهار خطه نموده راه ها در مسیرهای مختلف شهر یاسوج اطلاع داد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های ما در استان 70 درصد است.

علیمردانی با اشاره به پروژه های شهر دهدشت، گفت: در شهر دهدشت نیز چهار خطه سازی مسیرها در دست اقدام است و یکی از مسائل گذشته پروژه ها نیز تأمین اعتبار از محل ماده 180 بوده که امروزه پروژه ها فعال گردیده است و پروژه سوق با عمری 10 ساله، طی دو سال آخر فعال گردیده و امید است در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

علیمردانی گفت: قضاوت در حوزه پروژه های راه و شهرسازی را به چشم ها واگذار می کنیم و در هر نقطه ای می توان عملیات های عمرانی را به شکل میدانی دید.

جزئیات پروژه های راه سازی استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان، توضیح داد: یک محور اصلی ما پروژه یاسوج-سپیدار-سرفاریاب- دهدشت به عنوان یک کریدور و محور درون استانی است که حدود 6 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و 6 کیلومتر نیز در دست اقدام است.

وی اضافه نمود: تنگه آب حیات نیز به عنوان سخت گذرترین مسیر در دست اقدام بوده و در بخش های دیگر چرام و دهدشت نیز هدف گذاری هایی عملیاتی گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با کوشش انجام گردیده طی یک سال گذشته، مطالعه پروژه 300 میلیارد تومانی لنده- تشان انجام گردیده و جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار گردیده است و نهایتاً پروژه تصویب و به پروژه پاتاوه- دهدشت الحاق شد و قسمت اول آن به مناقصه خواهد رفت.

وی اضافه نمود: امتیازی که پروژه لنده به تشان دارد این است که شهرستان بهمئی به مرکز استان وصل گردیده و ترافیک بخشی از خوزستان از تشان- لیکک- بهمئی به پاتاوه- دهدشت انتقال می یابد که نقش مؤثری در پیشرفت مناطق دارد.

علیمردانی به پروژه لیکک- جایزان اشاره نمود و اضافه نمود: 25 کیلومتر طول کل پروژه است که شش کیلومتر آن محقق و عملیاتی گردیده است.

علیمردانی توضیح داد: کریدور بوشهر-گناوه- گچساران-چرام-دهدشت- پاتاوه از محورهای اصلی است که 400 میلیارد تومان از سمت گناوه به گچساران اعتبار دارد. همچنین از سمت گچساران به چرام دو قطعه اول کار گردیده است و اتصال به گچساران نیز در پروژه دیده گردیده و تونل دیل 157 میلیارد تومان هزینه دارد و از سمت چرام نیز بخش هایی آغاز گردیده است.

وی اضافه نمود: نهایتاً این مسیر با چهار خطه شدن چرام به دهدشت به مسیر پاتاوه- دهدشت متصل خواهد شد و ترافیک بوشهر به سمت شمال نیز از این مسیر خواهد بود.

علیمردانی گفت: در حوزه گچساران، محور گچساران- میشان-باباکلان به سمت بوشهر را داریم که از آن سمت نیز گشایش هایی انجام خواهد شد و پروژه در دست اقدام است و تأثیر بسیار بالایی در آینده استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از پرحادثه ترین محورهای شهرستان گچساران، محور بهبهان-گچساران- بابامیدان به سمت فارس است که ایجاد و بهره برداری 56 کیلومتر از محور 120 کیلومتری محقق گردیده و 50 کیلومتر نیز در دست اقدام بوده و 14 کیلومتر نیز در حال مطالعه است.

وی گفت: همچنین در حوزه شهرستان بهمئی 10 کیلومتر مسیر اتصال لیکک به بهبهان را داریم که 5 کیلومتر به شکل 4 خطه به بهره برداری رسیده و 5 کیلومتر نیز پیشرفت 70 درصدی دارد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2534

به "پیشرفت70 درصدی قطعه سوم جاده پاتاوه-دهدشت، خروج400 روستا از بن بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت70 درصدی قطعه سوم جاده پاتاوه-دهدشت، خروج400 روستا از بن بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید