پرواز عقاب ها به ایران پروژه دانشمندان روسی را با مشکل روبرو کرد

به گزارش مجله سرگرمی، اگر یک دستگاه GPS به حیوانات وصل کنید اطلاعات زیادی در خصوص خصوصیاتشان به دست می آورید و سالهاست دانشمندان از این روش برای تحقیق روی مهاجرت حیوانات استفاده می نمایند، از جمله دانشمندان روسی که اخیرا با همین روش در حال ردگیری راستا مهاجرت عقاب ها بودند. این دانشمندان تعدادی عقاب را به فرستنده GPS مجهز نموده بودند و محل دقیق آنها را با استفاده از پیامک دریافت می کردند. همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه تعدادی از عقاب ها تصمیم گرفتند به کشورهایی وارد شوند که ارسال پیامک از آنها هزینه سنگینی روی دست دانشمندان می گذاشت.

پرواز عقاب ها به ایران پروژه دانشمندان روسی را با مشکل روبرو کرد

برای مثال یکی از عقاب ها که مین (Min) نام دارد وارد حریم هوایی ایران شده و در مدت پرواز خود تمام بودجه ای که دانشمندان روس برای ردگیری تمام عقاب ها در نظر گرفته بودند را به تنهایی مصرف نموده است! برای مقایسه باید بدانید که دریافت هر پیامک از قزاقستان برای دانشمندان روس تنها 15 روبل یا 2700 تومان هزینه دارد، اما همین پیامک وقتی از ایران ارسال گردد 49 روبل هزینه در پی دارد، یعنی چیزی حدود 9 هزار تومان!

دانشمندان برای پرداخت بدهی خود به شرکت مخابرات یک وام بانکی دریافت کردند و برای تامین سرمایه مورد احتیاج برای ادامه پروژه نیز یک کمپین جذب سرمایه جمعی به نام سیم کارت عقاب ها را شارژ کن در شبکه های اجتماعی راه انداختند تا با یاری مردم بتوانند تحقیقات خود را ادامه دهند.

خوشبختانه شرکت مخابراتی مگافون روسیه گفته است میخواهد از بدهی تیم تحقیقاتی صرف نظر کند تا این دانشمندان قادر باشند با خیال راحت به پیگیری جهت عقاب ها در سراسر دنیا ادامه دهند.

در حال حاضر 13 عقاب زیر نظر دانشمندان هستند که ابتدا برای جفت گیری به سیبری و قزاقستان رفتند و پس از مدتی که به دلیل عدم آنتن دهی در دسترس نبودند، حالا در حال سپری کردن زمستان در جنوب آسیا و مناطق گرجهت نزدیک خط استوا هستند.

منبع: BBC

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54856

به "پرواز عقاب ها به ایران پروژه دانشمندان روسی را با مشکل روبرو کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرواز عقاب ها به ایران پروژه دانشمندان روسی را با مشکل روبرو کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز عقاب ها به ایران پروژه دانشمندان روسی را با مشکل روبرو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید