هزینه بازنگری طرح هادی از جیب دهیاری ها پرداخت نشود

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/مازندران مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: بنیاد مسکن برای بازنگری در طرح های هادی از دهیاران می خواهد که هزینه اجرای طرح را بدهند در حالی که این موضوع برای روستاهایی که درآمد کم دارند مشکل ساز است.

هزینه بازنگری طرح هادی از جیب دهیاری ها پرداخت نشود

به گزارش خبرنگاران، جان الله عبدی در جلسه ماهانه دهیاری های شهرستان چالوس که با حضور معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مدیر کل مطالعات و برنامه ریزی روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس برگزار شد، با اشاره به تلاش دهیاران در جهت توسعه روستاها اظهار کرد: در حال حاضر در این شهرستان تعامل خوبی بین شوراها و دهیاران وجود دارد که موجب موفقیت در چالوس شده است.

وی با بیان اینکه مسائل و نیازمندی های این جلسات به وزارت کشور و مجلس انتقال می یابد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسائل در حال حاضر روستاها، اجرای طرح هادی و بازنگری در آن و محدوده روستا است که دامنگیر روستاهای مازندران شده است.

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران اضافه کرد: بنیاد مسکن برای بازنگری در طرح های هادی از دهیاران می خواهد که هزینه اجرای طرح را بدهند در حالی که این موضوع برای روستاهایی که درآمد کم دارند مشکل ساز است. دهیاران در اجرای پروژه ها در روستا بخوبی می توانند در کنار صرفه جویی و کم کردن زمان کیفیت کار را بالا ببرند و نمونه شاخص آن بارها در روستاها دیده شده است.

وی، کار دهیاری ها را به نوعی رقابت با بدنه شهرداری ها عنوان کرد و گفت: کارهای عمرانی خوبی با نازل ترین امکانات اقتصادی در روستاها توسط دهیاران اجرا شده است.

مدیر کل امور روستایی مازندران با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستان چالوس و حضور مسافران زیاد در این منطقه و غرب استان گفت: بیشترین حضور مسافران در حوزه روستا به لحاظ بهره مندی از طبیعت است و ارایه خدمات به مسافران نیز هزینه بر است. در روستاها برای جمعیت شناور تامین اعتبار نشده است در حالی که جمعیت روستاها در تعطیلات و تابستان تا دو برابر و حتی بیشتر افزایش می یابد و همه اینها هزینه بر دار بوده و تخصیص اعتبار می تواند اندکی از هزینه ها را تامین کند.

وی، ساماندهی پسماند را از مهم ترین معضلات روستاها خاطرنشان کرد و یادآور شد: حمل و انتقال زباله ها، برای دهیاران هزینه در بردارد و شهرداری ها نیز برای دپو زباله از دهیاران هزینه دریافت می کنند.

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران بیان کرد: رویکرد دهیاران، بخشداران و فرمانداران، رویکرد توسعه اقتصادی است و در این راستا دهیاران باید طرح های اقتصادی زودبازده و کم هزینه را معرفی کنند. تا به امروز 700 تا 750 طرح به استان داده شد که این طرح ها رصد می شود و از دستگاه های مربوط از جمله جهاد کشاورزی و بانک ها استعلام صورت می گیرد تا اجرایی شود.

وی اظهار کرد: 200 طرح کوچک به کارآفرین امید معرفی شد که از 15 میلیون تا 50 میلیون تومان از تسهیلات بهره مند شدند.

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران بیان کرد: استان مازندران و خصوص غرب استان ظرفیت های زیادی در افزایش درآمد خانوار و حذف بیکاری دارد که گل و گیاه و کیوی و صیفی جات از مهم ترین این ظرفیت ها است.

عبدی، ایجاد بازارچه های محلی را پتانسیل و ظرفیت خوبی برای درآمد زایی روستا دانست و گفت: در مورد گردشگری، دهیاران فعال هستند و ظرفیت بوم گردی در بیشتر مناطق چالوس وجود دارد.

وی، درآمد پایدار را از مهم ترین نگرانی های دهیاران استان عنوان کرد و متذکر شد: شهرداری از محل خودرو عوارض دریافت می کند و این درآمد در روستا می تواند برای دهیاری ها در نظر گرفته شود.

این مسئول اضافه کرد: استان مازندران در کنار جاذبه های طبیعی گردشگری که دارد 17 هزار هکتار آب بندان دارد که ظرفیت خوبی است که به صورت چند منظوره در بخش کشاورزی، پرورش ماهی و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70297

به "هزینه بازنگری طرح هادی از جیب دهیاری ها پرداخت نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه بازنگری طرح هادی از جیب دهیاری ها پرداخت نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید