کنندگان نباید به مسائلی ورود کنند که دستاویز بیگانگان شود

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی رفع بیکاری و اصلاح راه های مواصلاتی را از مهمترین مطالبات مردم در استان همدان دانست و گفت: تقویت و توسعه ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا معضل بیکاری رفع شود.

کنندگان نباید به مسائلی ورود کنند که دستاویز بیگانگان شود

حسن بهرام نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در همدان با اشاره به عملکرد مجلس دهم در ماه های گذشته گفت: مهمترین موضوعاتی که مجلس در این مدت مورد پیگیری و بررسی قرار داده است دفاع از حقوق کارگران، بازنشستگان، شهروندان و خدمات بهداشت و درمانی بوده است، همچنین حقوق های نجومی از جمله مسائل مهمی بود که مجلس شورای اسلامی در این مدت به آن ورود کرد که تا طرح چند فوریتی پیش رفت.

وی شرح داد: متأسفانه مجلس دهم تا امروز آنچنان که باید و شاید به وظایف اصلی خود ورود جدی نداشته و طرح ها و لوایح قابل توجهی مصوب نکرده است در واقع می توان چنین استنباط کرد که سرعت عملکرد مجلس دهم در مقایسه با قبل چندان رضایت بخش نیست و اغلب برنامه های روتین مدنظر این مجلس بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود برخی کنندگان مجلس به مسائل حاشیه ای گفت: متأسفانه برخی از ما اخیرا به مسائلی ورود کرده ایم که نه در وظایف ذاتی مجلس قرار گرفته است و نه در راستای اهداف و قسمی است که در ابتدای کار کنندگی یاد کردیم و این موضوع خوشایند مردم هم نیست و ثمره ای جز بی اعتمادی آنها ندارد.

وی اضافه نمود: بنابراین مجلس باید به اموری ورود کند که مردم از آن منتفع شوند و منافع کشور را در پی داشته باشد نه مسائلی که گاهی دستاویز بهره برداری بیگانگان نیز می شود.

بهرام نیا با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) بیان نمود: ایشان می فرمودند هرجا بیگانگان از ما تعریف کردند، بدانید کارمان اشتباه است و هرجا مورد مذمت آنان قرار گرفتیم، بدانید راه را درست رفته ایم بنابراین کنندگان نیز باید رفتار خود را موزون کنند و در نطق ها و تذکرات خود منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه کننده مجلس قانون گذاری و نظارت است، گفت: کنندگان مجلس باید در راستای شفاف سازی حقوق مردم و نظام، عملکرد وزارت خانه ها، انواع قراردادها و موضوعاتی از این دست را مورد نظارت و بررسی قرار دهند نه اینکه به دلیل اشتهار به شجاعت، بی محابا و بی حساب و کتاب مسائلی را مطرح کنند که به منافع مردم و نظام لطمه وارد کند.

عملکرد وزرا زیر ذره بین کنندگان مجلس

کننده مردم نهاوند در مجلس دهم در ادامه به نظارت مجلس بر عملکرد وزرا و مدیران دستگاه ها اشاره و گفت: از شواهد و قرائن به دست آمده چنین بر می آید که برخی از وزرا در مسائل اقتصادی و آموزش در کشور عملکرد مناسبی نداشته اند و یا بدون وجود مستندات اظهارنظرهایی ناصحیحی داشته اند به همین جهت در لیست استیضاح قرار گرفته اند و احتمال اینکه طرح استیضاح آنها به صحن مجلس آورده شود بالاست.

وی اضافه نمود: وزرا و مدیران دستگاه ها باید بدانند کنندگان مجلس عملکرد آنها را رصد می کنند و اخبار وزارتخانه متبوع و چابکی آنها از دید کنندگان دور نمی ماند و حتی وزرای مختلف باید برای عملکرد مدیران استانی متبوع وزارتخانه خود نیز پاسخگو باشند وگرنه خود آنها مورد سؤال قرار خواهند گرفت بنابراین باید افرادی فعال و پاکدست را در مدیریت دستگاه ها منصوب کنند.

بیکاری و راه ها مهمترین مسائل مردم استان همدان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیکاری را نخستین و مهمترین مشکل فعلی استان همدان برشمرد و شرح داد: این معضل در جای جای استان گریبان گیر مردم و به خصوص جوانان است و مسائل دیگری از جمله تشکیل خانواده را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

وی از راه های مواصلاتی به عنوان دومین مشکل عمده در استان یاد کرد و اضافه نمود: استان همدان کریدور غرب کشور است و راه های مواصلاتی در آن از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند از جمله محور نهاوند-آورزمان و یا محور نهاوند-کرمانشاه در این بین اهمیت بسیاری دارند چرا که در همین ایام اربعین که تردد بسیاری از این مسیرها به سوی کربلا صورت می گرفت این محور، جان برخی از هموطنان ما را گرفت.

بهرام نیا ضمن تأکید بر لزوم اصلاح محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های منطقه گفت: این محور مواصلاتی به عنوان یک جاده فرعی دیده می شود در حالی که علاوه بر سرویس دهی به خود شهرستان مورد استفاده برای تردد به غرب کشور نیز هست و ظرفیت جاده ای چهار بانده را پوشش می دهد.

وی بیان نمود: این جاده در هفت ماه گذشته قریب به 140 کشته و ده ها تن مجروح و مصدوم دربرداشته است و اصلاح آن از خواسته های به حق مردم شهرستان نهاوند است و این خواسته در جایی که نهاوند از کمترین شاخص های توسعه عقب مانده است خواسته زیادی نیست.

کننده مردم نهاوند در مجلس گفت: سرمایه گذاری از دیگر مسائل عمده در استان همدان است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت منسجمی برای آن لحاظ شود.

وی همچنین بیان نمود: تقویت و توسعه ظرفیت های گردشگری از دیگر رویکردهای مهم در استان است که با توجه به طبیعت بکر و زیبای استان در چهار فصل سال می تواند برای توسعه مورد توجه قرار گیرد.

بهرام نیا در پاسخ به این سؤال که جایگاه و عملکرد رسانه های استان به ویژه خبرنگاران را در انعکاس مسائل استان چگونه ارزیابی می کنید، گفت: عملکرد رسانه های استانی در مجموع از میانگین خوبی برخوردار است و خبرنگاران هم در این راستا به خوبی توانسته از عهده انعکاس صادقانه اخبار و مسائل مردمی برآید و در راستای اعتمادسازی، حفاظت و امنیت مدیران تلاش کرده و نمره قبولی دریافت کند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71308

به "کنندگان نباید به مسائلی ورود کنند که دستاویز بیگانگان شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنندگان نباید به مسائلی ورود کنند که دستاویز بیگانگان شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید