مصرف گاز در کشور رکورد زد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت فراوری برق حرارتی گفت: در حال حاضر وزارت نفت حداکثر کوشش خود را برای تامین گاز نیروگاه ها می نماید، اما با این وجود مجبور به استفاده از سوخت مازوت و گازوییل در بعضی از نیروگاه ها هستیم که لازمه حل این مساله مدیریت مصرف مشترکان است.

مصرف گاز در کشور رکورد زد

به گزارش، محسن طرزطلب، با بیان این که وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه ها از هیچ کوششی دریغ نکرده است، اظهار کرد: بی شک تامین سوخت خانگی در اولویت وزارت نفت قرار گرفته است، اما باید به میزان مصرف نیز توجه گردد، چراکه میزان فراوری محدود است و افزایش مصرف گاز خانگی مسائلی را به وجود می آورد.

وی با تاکید بر این مساله که افزایش مصرف در بخش خانگی موجب ایجاد مسائلی برای نیروگاه ها شده است، توضیح داد: باتوجه به این که تامین برق یکی از اولویت های کشور محسوب می گردد، حداکثر کوشش ما این است که این مساله مسئله ای را برای تامین برق به وجود نیاورد.

به گفته مدیر عامل شرکت فراوری برق حرارتی به علت این مساله حدود هفت تا هشت درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه ها عقب هستیم، اما کوشش ما این است که عملیات تعمیرات و نگهداری تا اردیبهشت ماه انجام گردد تا در پیک سال آینده دچار مشکل نشویم.

طرزطلب ضمن گلایه از انتقاد های غیر منصفانه ای که درباره نیروگاه ها مطرح می گردد، گفت: در شرایط فعلی کشور باید یک اتحاد و همبستگی برای حل مسائل وجود داشته باشد و نباید با بیان انتقاد های بی معنا سرعت فرایند کار را کند کرد.

اخیرا سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از رکوردزنی مصرف گاز خانگی در کشور اطلاع داد و اضافه نمود: سال گذشته در همین زمان میزان مصرف گاز 520 میلیون مترمکعب در روز بود که اکنون این عدد به حدود 600 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

محمد عسگری ، با بیان این که میزان مصرف گاز در کشور حدود 72 میلیون متر مکعب در روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است اظهار کرد: در حال حاضر 592 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف می گردد که ضروری است مشترکان نسبت به نحوه مصرف خود توجه داشته باشند چرا که در غیر این صورت برای تامین گاز صنایع و نیروگاه ها با مشکل روبرو خواهیم شد.

منبع: ایسنا

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67472

به "مصرف گاز در کشور رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گاز در کشور رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید