مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان غربی رکورد زد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت:طی 24ساعت گذشته در استان 24 میلیون و 250 هزار مترمکعب در بخش خانگی گاز مصرف شده است.

مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان غربی رکورد زد

شیخی امروز هشتم بهمن ماه در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید، اضافه کرد: بیشترین مصرف گاز را در استان طی 24ساعت گذشته با میزان 24 میلیون و 250 هزار مترمکعب در بخش خانگی شاهد بودیم که این میزان رکورد مصرف در بخش خانگی از زمان گازرسانی به استان بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون مشترک گاز در استان وجود دارد که ارومیه با 376 مشترک بیشترین مصرف گاز را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: باوجود محدودیتهای فراوری، پایش، انتقال و افزایش مصرف گاز با توجه به سرمای هوا هر لحظه دغدغه قطعی گاز در استان داریم اما خوشبختانه سال جاری تا به امروز قطعی گاز در استان نداشتیم.

شیخی ادامه داد: 65 درصد مشترکین گاز استان خانگی، 25 درصد تجاری و 15 درصد مشترکین صنعتی هستند.

وی بااشاره به اینکه تعرفه های گاز به صورت پله ای محاسبه می گردد، اضافه کرد: در فصول سرد سال برای هرخانوار مصرف 300 مترمکعب گاز تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گاز رسانی به 142 روستا، 153 واحد صنعتی و اجرای 3خط تغذیه گاز رسانی در استان با برآورد اعتباری بالغ بر 208 میلیارد تومان شروع شده و در حال اجرا است، اظهار کرد: عملیات گاز رسانی 45 روستا و 63 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 میلیارد و 500 میلیون تومان در دهه فجر سال جاری انجام خواهند شد.

شیخی بابیان اینکه هم اکنون 1120 روستا در استان از نعمت گاز برخورداند، خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ گاز روستایی از 28 درصد به 68 درصد رسیده که در تلاشیم این میزان تا پایان سال به 70 درصد برسد.

وی بااشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز شهری در استان 99.7 درصد است، ادامه داد: از 45 شهر استان41 شهر از نعمت گاز برخوردارند که عملیات گازرسانی 3 شهر زرآباد،میرآباد، خلیفان در دست اجراست و گاز رسانی به قطور نیز در مرحله پیمان سپاری است.

به گزارش خبرنگاران، شیخی بااشاره به حذف قبوض کاغذی اضافه کرد: در حال حاضر قبوض گاز 89 درصد از مشترکین هم به صورت کاغذی و پیامکی ارسال می گردد که بزودی ارسال قبوض کاغذی به طور کامل حذف خواهد شد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67977

به "مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان غربی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان غربی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید