مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد که بخشی از آن به خانواده ها، بخشی به مدرسه، بخشی به مدیر و معلم برمی گردد. این موارد اجازه نمی دهد برنامه ها به طور صحیح و کامل اجرا گردد.

مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد

به گزارش خبرنگاران در آستانه شروع تحصیلی جدید و همزمان با راه اندازی شبکه تعاملی سینا، سید محمد بطحایی در ارتباطی مستقیم با والدین دانش آموزان از تحصیل بیش از 14میلیون دانش آموز در مدارس در سال جدید تحصیلی اطلاع داد و گفت: تا کنون 97 درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام نموده اند و پیش بینی می گردد در دوهفته باقی مانده، دانش آموزانی که موفق به ثبت نام نشده اند، اقدام نمایند. وزیر آموزش و پرورش از کوشش مدیران حوزه ستادی برای فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت شروع به کار مدارس اطلاع داد و اظهارکرد: با توجه به نوسانات اقتصادی موجود ممکن است والدین برای تهیه لوازم التحریر با مسائل روبرو باشند و این مسئله را ما کاملا درک می کنیم. وی ادامه داد: یکی از اهداف این 14میلیون دانش آموز در مدرسه تحصیل علم و دانش و دیگری تمرین مهارت زندگی کردن در مدرسه است که البته تحقق این دو هدف نیازمند هماهنگی بیش از پیش معلمان و خانواده هاست. بطحائی از شروع فعالیت رسمی تلویزیون تعاملی سینا اطلاع داد و توضیح داد: این تلویزیون اینترنتی از طریق گوشی تلفن همراه با اپلیکیشن سینا روبیک قابل دریافت است. وزیر آموزش و پرورش ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه را از اهداف اصلی راه اندازی شبکه تعاملی سینا برشمرد و گفت: در این شبکه اینترنتی، معلمان مسائل مربوط به دانش آموزان را با والدین در میان می گذارند و از طرف دیگر خانواده ها با رصد برنامه ها، دیدگاه های خود در خصوص محتواهای آموزشی، محیط مدرسه ، مسائل تربیتی و.... را به مدیر و معلمان ارائه می دهند. وی اولیا را شریک تربیتی مدرسه دانست و اظهارکرد: دانش آموزان سرمایه هایی متعلق به دو شریک تربیتی مدرسه و خانواده هستند لذا اگر هریک از شرکا وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، این سرمایه ارزشمند هدر خواهد رفت. وزیر آموزش وپرورش اضافه نمود: فرزندان ما امروز در معرض خطرات اجتماعی قرار دارند. لذا آن ها باید نحوه روبرو شدن با این خطرات را هم در مدرسه و هم در خانواده بیاموزند. حال اگر آنچه در مدرسه و در خانواده فرا می گیرند با هم مغایرت داشته باشد اهداف تربیتی محقق نمی گردد. بچه ها باید تعلق خاطر داشتن به وطن شان را بیاموزند و این موضوع خیلی سخت اتفاق می افتد. بطحایی توضیح داد: خانواده ومعلم به عنوان دو شریک تربیتی تاکنون ارتباطات و گفت و گوهایشان خیلی کم بوده است. لذا مدرسه گاهی کاری انجام می داده که زحمات خانواده را از بین می برده و گاهی نیز عکس این موضوع رخ داده است بنابراین اگر معلم نیازهای دانش آموزان را به درستی نداند و آشنا نباشد، تربیت خانواده هدر می رود و عکس آن اگر خانواده هماهنگ نباشد زحمات معلمان نیز هدر می رود. وی اضافه نمود: گاهی اوقات فرزندان در برابر کوچکترین مسائل عصبانی می شوند و از کوره در می روند و این نشانه وجود اضطراب در آنان است. ما برای کاهش اضطراب در دانش آموزان برنامه داریم. شاید شما فکر کنید مدرسه نه تنها استرس را از بین نمی برد بلکه آن را افزایش می دهد اما این نیازمند انجام گفت و گوست. خوشبختانه این برنامه ای که از امروز راه اندازی می گردد هدفش برقراری و تقویت این ارتباط است بنابراین علیرغم هم مشغله های بسیار زیاد، لازم است والدین و معلمان برنامه های این شبکه تعاملی را دنبال نمایند. اگر آینده بچه مهم است پس باید در این شبکه فعال باشند تا تربیت مسیر اصلی خود را طی کند. وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در این برنامه که از طریق سینا روبیک پخش می گردد برای جلوگیری از بین رفتن زحمات باید وقت گذاشت واز طریق این شبکه ارتباط برقرار کرد. ما برای مدیران نیز برنامه و توصیه هایی برای آن ها داریم. وی اضافه نمود: این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد بستر ارتباطی بین معلمان با اولیا شرایط ارتباط معلمان با یکدیگر را فراهم نموده است و در سرانجام هر دوره آموزشی برای مخاطبان خود گواهی سرانجام دوره صادر می نماید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بطحایی در سرانجام گفت: مسائل حل نمی گردد مگر اینکه بپذیریم که ما و خانواده ها یک تیم هستیم وباید به شکل تیمی عمل کنیم تا موفق شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید