فعالیت تدریجی اصناف در مشهد چگونه است؟

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: فعالیت تدریجی اصناف در مشهد تابع مصوبات ملی است و بر همین اساس از بیست و سوم فروردین فعالیت برخی از اصناف به تدریج آغاز می شود.

فعالیت تدریجی اصناف در مشهد چگونه است؟

بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: صنف های کم خطر و متوسط به تدریج شروع به فعالیت می کنند که مصادیق این صنف ها در حال بررسی است، اما فعالیت تدریجی اصناف شامل مشاغل پرخطر از لحاظ شیوع بیماری نمی شود به طور کلی، این مشاغل باید تا 30 فروردین تعطیل باشند و فعالیت دوباره آن ها منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

او ادامه داد: برخی از صنف ها مانند سالن های ورزشی و تالار های پذیرایی به دلیل تجمع در رده پرخطر قرار دارند و با رعایت هیچ پروتکل بهداشتی نمی توان اجازه فعالیت به آنان داد در حالیکه به طور مثال برخی مشاغل مانند رستوران ها با رعایت برخی از اصول بهداشتی می توانند فعالیت کنند. برخی از این پروتکل های بهداشتی شامل فاصله گذاری در چیدن میز و صندلی ها، دو بار تمیز کردن میز با الکل قبل از استفاده مشتری، ارائه خدمات به صورت بیرون بر است.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: این مساله که از 16 فروردین به بعد تعدادی از مشاغل غیرضرور شروع به فعالیت کردند، بیشتر به بحث اطلاع رسانی مربوط می شود، زیرا ابتدا به آن ها ابلاغ کردیم که باید تا 15 فروردین، تعطیل باشند البته افزایش تردد ها به دنبال فعالیت برخی واحد های تجاری باعث شده فعالیت بازرسان اصناف از شانزدهم فروردین تشدید شود.

بنانژاد ادامه داد: همچنین علت دیگری که باعث شده است برخی از اصناف غیرضرور شروع به فعالیت کنند به فعالیت ادارات، بانک ها و واحد های تولیدی مربوط می شود، زیرا فعالیت آن ها مستلزم ارائه خدمات از سوی واحد های تجاری است به طور مثال وقتی واحد تولیدی یا کارخانه ای شروع به کار می کند باید واحد های تامین کننده قطعات آن نیز شروع به فعالیت کند.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: شیوع بیماری کرونا، آسیب زیادی به اصناف وارد کرد به خصوص اصنافی که برای روز های خاتمه سال، تعطیلات نوروز، اعیاد رجب و شعبان برنامه ریزی کرده بودند، بیشتر متضرر شدند به طور مثال تالار های پذیرایی، آتلیه ها، قنادی ها و واحد های تجاری از این دست به طور معمول در اعیاد رجب و شعبان درآمد بالایی دارند که شیوع کرونا، این فرصت را از آن ها گرفت.

او ادامه داد: درباره حمایت از اصناف متضرر از کرونا، نشست های زیادی با مسئولان داشته ایم که امیدواریم با این حمایت ها، بخشی از ضرر اصناف جبران شود.

/م. م

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82198

به "فعالیت تدریجی اصناف در مشهد چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت تدریجی اصناف در مشهد چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید