ضریب اشتغال هتل داری در کردستان زیر 30 درصد است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر آموزش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ضریب اشتغال هتل داری در استان کردستان زیر 30 درصد است و باید این میزان را ارتقا داد.

ضریب اشتغال هتل داری در کردستان زیر 30 درصد است

به گزارش خبرنگاران از سنندج، حمید اسکندری بعدازظهر امروز در گفتمان اقتصادی ششمین نشست تخصصی گروه علوم اقتصادی با عنوان توسعه گردشگری در استان کردستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار گشت، با اشاره به اثر گردشگری بر اشتغال در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: در استان کردستان در زمینه هتل داری با مشکل روبرو هستیم و فرهنگ استفاده از هتل در استان کردستان کم است.

وی گفت: هم اکنون ضریب اشتغال هتل داری در استان کردستان زیر 30 درصد است و باید این میزان را ارتقا داد.

مدیر آموزش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه در شهرهای بانه، سروآباد و کامیاران خانه های مسافر برای گردشگران ایجاد شده است، شرح داد: امسال 3 هتل در استان کردستان راه اندازی شد و سه هتل دیگر نیز در حال بهره برداری است.

وی گفت: وقتی که از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم به این معناست که اقتصاد ما تک محصولی است.

اسکندری افزود: اصل و اساس هر توسعه ای توسعه پایدار است و باید از منابع موجود به بهترین شیوه با حداقل ترین تاثیرگذاری منفی استفاده کنیم و اصل توسعه صنعت گردشگری هم توسعه ارزآوری و درآمدزایی به کشور است.

وی با بیان اینکه ماندگاری توریست به این معناست که گردشگر را نگه داریم، اظهار کرد: تمایل بیشتر مسافران به مقصد شهرستان بانه به دلیل تجاری بودن و خرید است و شهر سنندج چون جاذبه ندارد نمی تواند گردشگران را در خود نگه دارد.

مدیر آموزش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با کمترین هزینه می تواند اشتغالزایی بیشتری ایجاد کند، خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری نسبت به سایر صنایع، بازدهی خوبی دارد و خوشبختانه از فارغ التحصیلان رشته های گردشگری استقبال می کند.

اجرای 33 طرح گردشگری در کردستان

وی از اجرای 33 طرح گردشگری در کردستان خبر داد و گفت: طرح های گردشگری در صورت دریافت تسهیلات بانکی از منابع داخلی بانک ها می توانند تا سقف 8 درصد یارانه تسهیلات دریافت کنند.

مدیر آموزش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه این طرح ها می توانند تا سقف 10 سال از معافیت اقتصادیاتی بهره مند شوند، شرح داد: اعمال تعرفه صنعتی برای حامل های انرژی برای تمام تاسیسات گردشگری، معافیت کامل طرح های گردشگری از عوارض تغییر کاربری در حریم و خارج از حریم شهرها، از جمله تسهیلات به سرمایه گذاران طرح های گردشگری است.

وی گفت: در ارائه بسته حمایتی برای پرداخت تسهیلات به 33 طرح گردشگری 105 میلیارد تومان اعتبار داده شده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71142

به "ضریب اشتغال هتل داری در کردستان زیر 30 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب اشتغال هتل داری در کردستان زیر 30 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید