صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن آزاد شد

به گزارش مجله سرگرمی، گمرک ایران در بخشنامه ای جدید از صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن برطرف ممنوعیت کرد؛ محصولی که این روزها و با کاهش نسبی قدرت خرید بعضی اقشار، وزن بیشتری در سبد غذایی آنها پیدا نموده است.

صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن آزاد شد

به گزارش خبرنگاران، گمرک ایران با انتشار تصویر پیوست نامه این سازمان به نامه دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات آخال حبوبات (تفاله و پسماند حبوبات) و گوجه فرنگی و محصولات آن را بلامانع اعلام نمود.

همچنین گمرک ایران همچنین صادرات اقلامی مانند کاغذ و کارتن بسته بندی، فیلم BOPP، فیلم پلی استر شفاف، تخم مرغخوراکی و غیرخوراکی، جوجه یک روزه، پیله کرم ابریشم، ابریشم خام، ضایعات ابریشم و نخ ابریشم، پشم خام و نخ و الیاف پشمی تایید شده را ممنوع اعلام نموده است.

به گزارش خبرنگاران، افزایش ارزش ارزهای خارجی نسبت به ریال باعث شده تا بسیاری از صادرنمایندگان به صادرات اقلام مصرفی و اساسی داخلی همچون گوجه فرنگی بپردازند؛ امری که هرچند می تواند باعث ارز آوری بیشتر به داخل کشور گردد اما متضمن در نظر دریافت ملاحظات مالی دیگری هم هست. وزارت صمت باید اینجا برآورد دقیقی از حجم احتیاج داخلی به این گونه کالاهای اساسی داشته باشد تا مبادا با آزاد شدن صادرات آنها دوباره بازارهای داخلی با کمبود روبرو شده و قیمت ها جهش نمایند.

قلمی مانند گوجه فرنگی از این جهت حائز اهمیت است که جزو کالاهای اساسی در سبد مصرف نمایندگان داخلی واقع شده است. مخصوصا با کاهش نسبی قدرت خرید بعضی اقشار در ماه های گذشته وزن این محصول احتمالا در سبد غذایی مصرف نمایندگان داخلی افزایش پیدا خواهد نمود.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10901

به "صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید