سفره ایران پهن می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، نخستین جشنواره خوراک ملل بیستم تا بیست وپنجم مردادماه در تهران برگزار می گردد. قرار است از یک خوراک محلی ایرانی که ثبت ملی شده، رونمایی گردد و کشورهای عضو اکو، ایتالیا، چین و هند نیز طعم های خود را در این مهمانی ایرانی به اشتراک بگذارند.

سفره ایران پهن می گردد

عبادرضا اسلامی ـ مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ درباره این جشنواره به خبرنگاران گفت: این جشنواره از سوی بخش خصوصی با حمایت معنوی این کانون و با استفاده از ظرفیت سازمان های فرهنگ و ارتباطات، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه برگزار می گردد که نقطه قوت آن حضور کشورهای عضو اکو است (شامل ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان می گردد). یکی از این کشورها حتی برای دور دوم این جشنواره اعلام میزبانی کرد که ما تمایل داریم آن را به نام ایران ثبت کنیم و اقداماتی را برای ثبت جشنواره خوراک ملل به نام ایران در تقویم سازمان جهانی جهانگردی نیز شروع نموده ایم.

وی افزود: تعدادی از رستوران های ایتالیا نیز برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی نموده اند و خوراک چینی و هندی نیز معرفی می گردد. ما تمایل زیادی داریم اقوام و عشایر ایرانی در این جشنواره حضور پررنگی داشته باشند که استقبال آن ها چشمگیر نبوده اما همچنان برای جذب بیشتر اقوام و عشایر به این رویداد بین المللی کوشش می گردد.

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه نمود: سطح جشنواره، آموزشی خواهد بود و قرار است سرآشپزهای معتبر و سرشناس در این رویداد حضور داشته باشند تا به استانداردهای بین المللی خوارک بیشتر پرداخته گردد.

او پرده بردای از یک خوراک محلی ایرانی که ثبت ملی شده است و پذیرایی از مهمانان با این خوارک را از دیگر اتفاقات این جشنواره برشمرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره شعار تنوع غذایی ایران، به واقعیت برسد. هدف ما این است که خوراک ایرانی فراتر از مرزها رود و به آشپزخانه های بین المللی راه یابد و به عبارتی تجاری گردد. غذا از اصلی ترین عوامل جذب گردشگر است و نباید از اهمیت آن غافل شویم. متاسفانه در بیرون از مرزها خوراک ایرانی را نمی شناسند.

وی افزود: حتی در داخل کشور نیز بسیاری از خوراک ها ناشناخته مانده است. مثلا رشت که به شهر خلاق خوراک معروف شد، بیشتر غذاهای آن برای علاقمندان گردشگری غذا ناشناخته است. امیدواریم این جریان که از سال جاری چراغ آن روشن می گردد، به هفتاد تا هشتاد درصد از اهدافش دست یابد.

او درباره ورود خوراک هایی که در این جشنواره معرفی می گردد در فهرست غذایی رستوران های ایران، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص این سال ها نمی توانیم روی غذاهای لاکچری مانور زیادی داشته باشیم. اما سعی می کنیم با معرفی ظرفیت های ناشناخته، رستوران ها را متقاعد به بهره برداری از آن ها کنیم.

اسلامی گفت: جشنواره خوراک ملل به جز غذا بخش های جنبی مثل اجرای موسیقی اقوام خواهد داشت و پیش بینی می کنیم تعداد زیادی در آن شرکت نمایند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32379

به "سفره ایران پهن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره ایران پهن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید