سرمایه گذاران کدام بازارهای جمهوری آذربایجان را بیشتر ترجیح می دهند؟

به گزارش مجله سرگرمی، سرمایه گذارانی که در بازار بورس و سهام جمهوری آذربایجان فعالیت می کنند بیشتر به اوراق قرضه تمایل دارند.

سرمایه گذاران کدام بازارهای جمهوری آذربایجان را بیشتر ترجیح می دهند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، معاون شرکت سرمایه گذاری آذربایجان InvestAZ گفت با این وجود عموم مردم این کشور سپرده گذاری در بانک را به سایر سرمایه گذاری ها مانند خرید اوراق قرضه بیشتر ترجیح می دهند.

وی گفت: اگر بتوانیم خطر نقدینگی را کاهش دهیم، ممکن است سرمایه گذاران را به سمت بازار سهام جذب کنیم. اوراق قرضه شرایط مطلوب تری به نسبت سپرده های بانکی ارائه می دهد.

اورخان باقراف با اشاره به سود بالای اوراق قرضه افزود: شرکت هایی که 2-3 سال پیش در بازار بودند، به طور مداوم برای تامین مالی با ما تماس می گیرند که این، به نوبه خود، شرکت های دیگر را ترغیب به حضور در این بازار می کند.

باقراف همچنین با اشاره به فعالیت های شرکت سرمایه گذاری آذربایجان از پروژه های تکنولوژیکی این شرکت برای توسعه بازار سرمایه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

مجموع معاملات بورس اوراق بهادار باکو در ژانویه سال 2019 برابر با 1.9 میلیارد منات بوده که 6 درصد کمتر از مدت مشابه سال 2018 است.

در ژانویه 2019 حجم بازار اوراق بهادار دولتی 1.4 میلیارد منات (با افزایش 39.34 درصدی)، گردش مالی بازار سهام شرکت ها 9.96 میلیون منات (4.5 برابر کاهش) و حجم بازار مشتقات 413.7 میلیون منات (کاهش 57.2 درصد) گزارش شده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19530

به "سرمایه گذاران کدام بازارهای جمهوری آذربایجان را بیشتر ترجیح می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران کدام بازارهای جمهوری آذربایجان را بیشتر ترجیح می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید