روسیه رئیس جمهور موقت بولیوی را تا زمان انتخابات جدید به رسمیت شناخت

به گزارش مجله سرگرمی، دولت روسیه هم بعد از ایالات متحده، جنینه آنز را به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخت.

روسیه رئیس جمهور موقت بولیوی را تا زمان انتخابات جدید به رسمیت شناخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از استعفای اوو مورالس از ریاست جمهوری بولیوی در پی کودتای نظامی، دولت روسیه نیز جنینه آنز رئیس جمهور موقت این کشور را به رسمیت شناخت.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت مسکو آنز را به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی به رسمیت می شناسد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف اما همزمان تاکید نمود که از نظر روسیه شرایط اتفاق افتاده در بولیوی همتراز با کودتا بوده و بحران سیاسی در این کشور نگران کننده است.

وی در این باره شرح داد: با اینکه برای تأیید وی در مجلس [بولیوی] حد نصاب لازم وجود نداشت... اما تعیین است که وی تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید، بولیوی را راهنمایی خواهد نمود.

آنز بامداد امروز (پنجشنبه) با متهم کردن مورالس به دروغگویی درباره وقوع کودتا در بولیوی، خواهان برگزاری هرچه سریعتر انتخابات مجدد در این کشور شد. (جزئیات بیشتر)

سناتور آنز که پیشتر نایب رئیس دوم مجلس سنای بولیوی بود، بعد از استعفای مورالس، رئیس و نایب رئیس اول سنا، توانست به ریاست این مجلس رسیده و سپس خود را رئیس جمهور موقت بولیوی بنامد.

قانون اساسی بولیوی اجازه می دهد یک رئیس جمهور موقت، 90 روز اختیارات را در دست داشته باشد تا انتخابات جدید را برنامه ریزی کند.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود به دنبال اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی روز یکشنبه ترجیح داد برای جلوگیری از خشونت های بیشتر از سمت خود کناره گیری کند.

دولت های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواهان حمایت جامعه بین المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شده اند.

در مقابل، آمریکا با استقبال از این تحولات، گفته است واشنگتن آنز را به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی به رسمیت می شناسد. (جزئیات بیشتر)

ق

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59758

به "روسیه رئیس جمهور موقت بولیوی را تا زمان انتخابات جدید به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه رئیس جمهور موقت بولیوی را تا زمان انتخابات جدید به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید