رودخانه های گلستان در حالی فصلی شدن است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، علی نظری اظهار کرد: باوجود افزایش هشت درصدی بارش های سال جاری، نسبت به دراز مدت هفت درصد کاهش را نشان داده و رودخانه های استان در حال فصلی شدن است.

رودخانه های گلستان در حالی فصلی شدن است

وی اضافه کرد: در رودخانه ها نسبت به سال گذشته بین 40 تا 50 درصد و نسبت به درازمدت بین 60 تا 80 درصد کاهش آب داریم که با توجه به تغییر اقلیم، خشک سالی، افزایش دما و افزایش جمعیت باید مدیریت عرضه و تقاضا باهم انجام گردد در غیر این صورت گردد آب موجود حتی پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه هم نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به سدسازی های انجام گردیده در گلستان توضیح داد: هدف اصلی سدسازی در استان کنترل سیل، تأمین آب شرب و صنعت و افزایش ضریب تأمین آب کشاورزی است.

به گفته وی، در صورت تخصیص به موقع اعتبارات و سرعت بخشیدن به سدسازی ها، می توان از وقوع بلایای طبیعی و خسارت های ناشی از آن که هرساله در این استان اتفاق می افتد، جلوگیری نموده و تأمین آب در بخش های شرب، صنعت و مواردی ازاین دست نیز به وقفه نمی افتد.

نظری گفت: طرح احیا و تعادل بخشی در استان در حال انجام است و تاکنون 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی گردیده است که از این تعداد دو هزار و 500 چاه مسلوب المنفعه و دو هزار و 530 حلقه چاه نیز معین تکلیف گردیده است و همچنین سال جاری چهار هزار حلقه چاه نیز معین تکلیف می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اضافه کرد: مجموع برداشت چاه های غیرمجاز در استان 160 میلیون مترمکعب است درحالی که از چاه های مجاز استان یک میلیارد مترمکعب آب برداشت می گردد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3943

به "رودخانه های گلستان در حالی فصلی شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه های گلستان در حالی فصلی شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید