دانه های تسبیحی که برای ترخیص کالا جفت و جور نمی شوند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل گمرک استان سمنان معتقد است که نباید همه مسائل ناشی از روند طولانی شدن ترخیص کالا از مبادی گمرکی را به نام گمرک نوشت.

دانه های تسبیحی که برای ترخیص کالا جفت و جور نمی شوند

علی سعدالدین در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 30 دستگاه، سازمان و نهاد در تشریفات گمرکی مشارکت دارند و گمرک به تنهایی مسؤولیت ترخیص کالاها را عهده دار نیست.

وی ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، حمل و نقل پایانه ها، اداره کل استاندارد، بیمه ها، امور مالیاتی، نظام بانکی، وزارت دفاع، ادارات بهداشت، و ده ها سازمان و نهاد دیگر در تشریفات گمرکی مسؤولیت دارند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه هرگونه تأخیر و یا مشکل در روند ترخیص و یا ورود کالاها به همه این دستگاه ها بر می شود اضافه کرد: در حقیقت این دستگاه ها در بحث واردات و صادرات به مثابه دانه های تسبیح به هم متصل بوده و در تسریع و یا تأخیر در آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه در واردات کالاها، گمرک در مرحله سوم واقع شده است، ادامه داد: در واقع در حوزه واردات در مرحله نخست کالا باید ثبت سفارش و در مرحله دوم مجوز آن از سوی صنعت، معدن و تجارت، صادر و سپس در مرحله سوم مورد توجه گمرک قرار گیرد.

سعدالدین با بیان اینکه مرحله تخصیص و تأمین ارز یکی از مراحلی است که مشکلاتی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان ایجاد می نماید، اضافه کرد: گمرک بر اساس قانون تا کالایی ثبت سفارش نشده و ارز آن تأمین نشده باشد قانونا نمی تواند کالا را ترخیص کند.

وی با بیان اینکه گمرک تسهیلات ویژه ای برای واردکنندگان و خصوصاً واردکنندگان تولیدی در نظر گرفته ادامه داد: به طور مثال چنانکه کالایی کد رهگیری بانک را نداشته باشد گمرک تا 70 درصد کالای وارد شده را در اختیار واردکننده قرار می دهد تا از این طریق بتواند کد رهگیری را تهیه و در اختیار گمرک قرار دهد.

مدیرکل گمرک استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد چرایی تفاوت فاحش بین متوسط ارزش دلاری کالاهای وارداتی و صادراتی اظهار کرد: در حال حاضر ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان سمنان به طور میانگین 523 دلار و ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی 2475 دلار است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر فاصله بین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی استان کمتر شده اضافه کرد: تا چند سال پیش ارزش هر تن کالای صادراتی استان کمی بیش از 300 دلار بود که سال جاری به 523 دلار افزایش یافته و این نشان می دهد که ارزش و کیفیت کالاهای صادراتی استان روند رو به رشدی داشته است.

سعدالدین توضیح داد: نباید فراموش کرد که بخش زیادی از صادرات ما کالاها و مواد خام است در حالی که در واردات، تکنولوژی را وارد می کنیم و همین میانگین ارزش کالاهای وارداتی را افزایش می دهد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12562

به "دانه های تسبیحی که برای ترخیص کالا جفت و جور نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه های تسبیحی که برای ترخیص کالا جفت و جور نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید