دانشگاه ها باید به سمت ایجاد کار و ثروت آفرینی بروند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مهدی کشمیری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم در دانشگاه قم و بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم گفت: توسعه علمی صرفاً چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی نیست.

دانشگاه ها باید به سمت ایجاد کار و ثروت آفرینی بروند

وی با تاکید براینکه دانشگاه ها باید از کانال های یک طرفه و روش های تک منظوره فعالیت های پژوهشی دست بردارند، گفت: هیچکس منکر ارزش های مقالات پژوهشی نیست اما نباید این نوع مقالات در جامعه لمس نگردد.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری در امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ها باید به فکر ثروت آفرینی باشند، گفت: متأسفانه مراکز علمی کشور برخلاف دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر جهان وجهه اقتصادی ندارند.

وی بر کاربردی شدن آورده های علمی دانشگاه ها تاکید نمود و اضافه کرد: دانشگاه ها چاره ای ندارند به سمت فرایندهای کارآفرینی، ارزش آفرینی و ثروت آفرینی بروند.

کشمیری در ادامه به تعریف دانشگاه های کارآفرین پرداخت و گفت: این دانشگاه ها دانشجو را در حوزه کارآفرینی توانمند نموده و به طوری که آن ها خود راه انداز کسب و کار بعد از فارغ التحصیلی می شوند.

تعریف دانشگاه کارآفرین

وی با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین سبب تبلور صنعت در دانشگاه می گردد، گفت: با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم قابل تقدیر و دفاع است، گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه ایده ها و محصولات فناورانه بسیار خوبی که می توانند نقش مهمی در توسعه بازارهای دانش بنیان داشته باشند وجود داشت.

وی با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک ها و مراکز رشد می توانند به رویای کاربردی پژوهش های علمی جامه عمل بپوشانند، ادامه داد: دانشگاه ها زمانی می توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری آن ها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8659

به "دانشگاه ها باید به سمت ایجاد کار و ثروت آفرینی بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها باید به سمت ایجاد کار و ثروت آفرینی بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید