خبرنگاران گزارش می دهد؛ فراز و نشیب های اخذ بیمه خبرنگاری، خبرنگاران چگونه بیمه می شوند؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور جامعه محسوب می گردد و فعالان این حوزه در زمینه پوشش بیمه ای با مشکلاتی روبرو هستند.

خبرنگاران گزارش می دهد؛ فراز و نشیب های اخذ بیمه خبرنگاری، خبرنگاران چگونه بیمه می شوند؟

به گزارش خبرنگار ، به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور شناخته شد، زیرا این شغل با پستی و بلندی های (فرازونشیب) بسیاری روبه رو است.

حال در کنار همه این سختی ها، بسته بودن چتر خدمات بیمه و چگونگی مراحل بیمه شدن خبرنگاران دردی مضاعف به همراه دارد، چرا که حرفه سخت و طاقت فرسایی است و خبرنگاران علی رغم نبود پوشش بیمه ای و علم به این موضوع که حقوق بازنشستگی و مزایای بیمه های درمانی را ندارند، هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند و امید دارند که روزی معضل پوشش بیمه ای آن ها که صدای رسای مردم و مسئولان هستند، حل گردد و اگر بخواهند بیمه شوند، همچنان به عنوان شغل آزاد، در مجموعه مشاغل آزاد بیمه قرار می گیرند.

بیمه خبرنگاران امروزه جزء معضلات این قشر از جامعه محسوب می گردد و باید هر رسانه نسبت به بیمه خبرنگاران مجموعه اش اقدام کند، اما راهکارهای متفاوتی برای تسهیل در پوشش بیمه ای خبرنگاران ارائه شده است.

در همین خصوص به یکی از شعبات سازمان تامین اجتماعی سری زدم تا از چگونگی روند بیمه شدن مشاغل سخت آگاه شوم.

شعبه 25 سازمان تامین اجتماعی، ساعت 9 صبح، باجه 3 مسئول باجه کارشناس امور بیمه شدگان بود. درخواست بیمه خبرنگاری کردم. کارشناس بیمه گفت: شما می توانید به صورت حضوری با به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه، معرفی نامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد و 4 قطعه عکس نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنید.

وی اضافه نمود: بیمه مشاغل آزاد از نوع 14 درصدی است که در 6 ماه اول و دوم مبلغ 2194421 ریال پرداخت می گردد. البته وزارت فرهنگ و ارشاد حدود نیم درصد مبلغ بیمه حرفه خبرنگاری که زیر مجموعه مشاغل آزاد است را پرداخت می نماید.

کارشناس بیمه گفت: در صورت کامل بودن مدارک یک روزه مراحل بیمه شما انجام می گردد. همچنین برای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص (بیمه مشاغل آزاد) نیز می توانید به وسیله سامانه samt.tamin.ir ثبت نام کنید.

وی اضافه نمود: همچنین پس از انجام مراحل ثبت نام و ورود به صفحه شخصی خود می توانید با استفاده از منوی موجود نسبت به دریافت برگه پرداخت اقدام کنید.

کارشناس بیمه گفت: در منوی عملیات بیمه شدگان خاص گزینه دریافت برگه پرداخت را انتخاب کنید (پرداخت براساس ماه). از همین منو هم می توانید ریز جزئیات پرداختی های خود را ببینید و در مرحله آخر از منو گزینه عملیات پرداخت را انتخاب و به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنید.

حال نکته حائز اهمیت آن است که بیمه و حمایت های آن از هر جهت برای افراد شاغل ضروری است و در حوزه خبرنگاری نیز جزء ضروریات شغلی محسوب می گردد.

با توجه به سخت بودن ورود خبرنگاران به بیمه و بعضی مسائل موجود در این زمینه باید مسائل مرتفع گردد تا خبرنگارانی که هم اکنون تحت پوشش بیمه هستند نیز از آرامش خاطر برخوردار باشند.

در خاتمه باید گفت که به دلیل همین مسائل است که در صورت تأخیر یک ماهه در پرداخت حق بیمه خبرنگاری زیر مجموعه بیمه شدگان خاص و مشاغل آزاد، این افراد از دایره پوشش بیمه حذف می شوند و لاجرم باید برای معرفی دوباره روند قبلی را طی نمایند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24018

به "خبرنگاران گزارش می دهد؛ فراز و نشیب های اخذ بیمه خبرنگاری، خبرنگاران چگونه بیمه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش می دهد؛ فراز و نشیب های اخذ بیمه خبرنگاری، خبرنگاران چگونه بیمه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید