خبرنگاران نیروهای ژنرال حفتر پهپاد ترکیه را در لیبی سرنگون کردند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی شنبه شب اعلام کردند که یک پهپاد ترکیه را در جنوب طرابلس سرنگون کرده اند.

خبرنگاران نیروهای ژنرال حفتر پهپاد ترکیه را در لیبی سرنگون کردند

به گزارش رأی الیوم، نیروهای خلیفه حفتر افزودند: پدافند هوایی یک فروند پهپاد ترکیه از نوع بیرقدار TB2 را در منطقه عین زاره در حومه جنوبی طرابلس سرنگون کردند.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی لیبی اظهار داشت؛ نیروهای حفتر با بیش از 150 موشک و خمپاره مناطق مختلف طرابلس از جمله فرودگاه بین المللی معیتیقه را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این حملات دستکم 6 غیر نظامی کشته و 12 نفر زخمی شدند.

در این حملات خسارت زیادی به فرودگاه معیتیقه از جمله به 2 فروند هواپیمای مسافربری مستقر در این فرودگاه وارد آمد.

شرکت ملی نفت لیبی هم اظهار داشت که حملات نیروهای حفتر، مخازن سوخت هواپیما در فرودگاه بین المللی معیتیقه را نیز هدف قرار داده و این مخازن دچار حریق شده است.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده ای رو به روست و به 2 دولت موازی در شرق با موضوع نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با موضوع دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی بار دیگر از فروردین سال 98 همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تا به امروز تلاشهای سازمان ملل و برگزاری نشستهای بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل سال جاری میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس، نتیجه بخش نبوده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89745

به "خبرنگاران نیروهای ژنرال حفتر پهپاد ترکیه را در لیبی سرنگون کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیروهای ژنرال حفتر پهپاد ترکیه را در لیبی سرنگون کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید