خبرنگاران اختصاص پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آبی استان اردبیل

به گزارش مجله سرگرمی، اردبیل - خبرنگاران - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین از اختصاص پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آبی استان اردبیل اطلاع داد و خواهان پیگیری اجرای این پروژه ها از سوی مدیران مربوطه شد.

خبرنگاران اختصاص پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آبی استان اردبیل

صدیف بدری روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: پیرو سوال از وزیر نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، جلسه ای ویژه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه تشکیل و ضمن آنالیز دقیق مسائل حوزه آب استان اردبیل، دستورات ویژه برای اختصاص اعتبارات لازم به پروژه های آبی استان اخذ شد.

وی بیان نمود: در این جلسه مقرر شد که وزارت نیرو تا آخر شهریور سال جاری آنالیز نهایی خود را در خصوص بازنگری حقابه استان اردبیل از رودخانه ارس انجام داده و نسبت به اضافه شدن حداقل 225 میلیون مترمکعب به مقدار قبلی حقابه استان اردبیل مصوب سال 92 اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: در زمان معین تکلیف حق قانونی استان از آب رودخانه ارس که در سال 92 صورت گرفته، حداقل 600 میلیون متر مکعب از حقابه استان اردبیل ضایع شده و به استان های دیگر اختصاص یافته است.

وی همچنین تصمیم گیری نهایی در خصوص ابلاغ و تعریف پروژه اجرایی در خصوص 50 میلیون مترمکعب حقابه استان اردبیل از رودخانه قزل اوزن را از دیگر موارد توافق شده در جلسه ویژه با وزیر نیرو ذکر کرد و اضافه نمود: بر این اساس مقرر شد که پس از تامین آب آشامیدنی مورد احتیاج روستاها و صنعت شهرستان کوثر، مابقی حقابه استان از رود قزل اوزن برای تامین آب آشامیدنی اردبیل اختصاص یابد.

بدری، تخصیص و پرداخت 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مهار آب های مرزی و 100 میلیارد ریال از اعتبارات توازن منطقه ای تا یک ماه آینده برای اجرای سد عنبران شهرستان نمین را از دیگر توافق جلسه ویژه با وزیر نیرو ذکر کرد و گفت: با تزریق 400 میلیارد ریال به پروژه سد عنبران، این طرح تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی تخصیص و ابلاغ 400 میلیارد ریال تا یک ماه آینده برای سد عمارت گرمی از محل اعتبارات ملی و مهار آب های مرزی را نیز جزو موارد توافق با وزیر نیرو گفت و گفت: مراحل نهایی تخصیص یک هزار میلیارد ریال از محل فاینانس داخلی ماده 56 نیز مراحل نهایی خود را طی می نماید که با تخصیص آن، این طرح در سال آینده بهره برداری می گردد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین همچنین از موافقت وزیر نیرو برای تخصیص چهار هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مهار آب های مرزی تا یک ماه آینده به منظور اتمام عملیات اجرایی سد قیزقلعه سی و خطوط انتقال آب ارس در محدوده پایاب سد خداآفرین دشت مغان اطلاع داد و اضافه نمود: با اختصاص این میزان اعتبار تا یکسال آینده، انتقال آب سد خداآفرین به دشت مغان عملی خواهد شد.

وی تصمیم گیری نهایی درباره انجام مطالعات و تهیه نقشه اجرایی و تخصیص آب برای سدهای کوچک نشته رود، خیارک، ننه کران، نیارق و ایوریق تا سه ماه آینده را از دیگر مفاد موارد توافق با اردکانیان ذکر و بیان نمود: اعتبار اجرای این طرح ها در بودجه سال آینده وزارت نیرو پیش بینی خواهد شد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105056

به "خبرنگاران اختصاص پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آبی استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آبی استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید