جان باختن روزانه 50 تن در جاده های کشور

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سالانه در جاده های مواصلاتی 15هزار نفر جان خود را از دست می دهند، گفت: بر این اساس، روزانه 50 نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند.

جان باختن روزانه 50 تن در جاده های کشور

به طور میانگین می توان گفت سالانه بالغ بر 200هزار نفر از افراد جامعه بر اثر تصادفات دچار لطمات روحی می شوند؛ پدر و مادری که فرزند خود را از دست داده یا فرزندی که والدین خود و زنی که شوهرش را از دست داده و در بعضی موارد هم اعضای یک خانواده همگی قربانی یک حادثه می شوند. اما متأسفانه هنوز جامعه از این خطر بزرگ به سطح هشیاری و بیداری قابل قبولی نرسیده است.

اسماعیل نجار در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در تبریز، اظهار کرد: براساس آمار ملی سالانه در سوانح ترافیکی با مصدومیت 250 هزار نفر روبه رو هستیم که اگر تنها 10درصد از این افراد با معلولیت روبه رو شوند، در این صورت سالانه 25هزار نفر به معلولان کشور اضافه می شوند. وی خسارت های اقتصادی، خروج ارز و هزینه امکانات را از دیگر مسائل مرتبط با مسائل سوانح رانندگی دانست و گفت: به منظور کاهش سوانح رانندگی دستگاه های مسئول و اجرایی ازجمله پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، راهداری و وزارت راه و شهرسازی در مدیریت تصادفات دخیل هستند.

وی با اشاره به محدودیت خاص آتش نشانی ها برای حضور در صحنه تصادفات جاده ای گفت: آتش نشانی ها در کشور در محدوده شهری مسئولیت و ماموریت دارند و اگر قرار است در جاده های مواصلاتی انجام ماموریت داشته باشند احتیاج به مجوز شهرداری و شورا داریم که این موضوع زمان حضور در صحنه را افزایش می دهد.

علاوه براین روز گذشته نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران نیز با ابراز تأسف از روند افزایشی و هشداردهنده آسیب ها و مرگ ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران، گفت: تلفات جاده ای در این کشور از سال 2017 روند افزایشی دارد. کریستف هملمن بر حمایت کامل سازمان جهانی بهداشت برای کوشش های پیشرو در راستای کاهش تلفات جادهای در ایران تأکید و افزود: به دلیل روند افزایشی و نگران کننده مرگ ومیر ناشی از تصادفات در ایران، همه افراد جامعه به نوعی در معرض تصادفات جاده ای قرار گرفته اند.

وی گفت: آسیب های ناشی از تصادفات جاده ای یکی از 5 علت مهم مرگ ومیر در ایران به شمار می رود اما با همکاری همدیگر و نهادهای مختلف می توان مدل موفقی برای ایمنی راه را به منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ارائه کرد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41058

به "جان باختن روزانه 50 تن در جاده های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختن روزانه 50 تن در جاده های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید