تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهری شهرداری یزد از ممنوعیت تردد خودرو در بافت جهانی این شهر در ایام نوروز اطلاع داد.

تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد

ایسنا:حمید دهقان با بیان این که هر گونه تردد خودرو در تمام معابر بافت تاریخی در ایام نوروز ممنوع است، گفت: شهروندان و مسافران باید بتوانند در فضای بافت تاریخی یزد پیاده قدم بزنند.

وی با بیان این که معابر بافت تاریخی با استفاده از دوربین و تکنولوژی های هوشند جدید کنترل می گردد، گفت: تردد در بافت تاریخی صرفا برای کسبه و ساکنین این بافت تاریخی با احراز هویت پلاک خودورهای مجاز در نظر گرفته می گردد و کوشش می کنیم هیچ محدودیت و سختی برای تردد ساکنین و کسبه در بافت تاریخی ایجاد نگردد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد اضافه کرد: طرح محدودیت تردد خودروها در بافت تاریخی در بازارچه صراف ها به صورت پایلوت اجرا و در ایام نوروز در تمام معابر بافت تاریخی اجرا می گردد.

دهقان با اشاره به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال به ویژه در هسته مرکزی شهر، توضیح داد: پارکینگ ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سه ساعت بیشتر به شهروندان و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، دنیاشهر یزد دو هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و حریمی به وسعت پنج هزار هکتار است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70935

به "تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید